تاریخ انتشار۷ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۱۲
کد مطلب : 249138
خطیب نماز جمعه تهران:

دشمن می خواهد اسلام را از محتوا بیندازد/پشت جنایات آل سعود در یمن، آمریکا و صهیونیسم لجن قرار دارند

آیت الله امامی کاشانی با اشاره به اینکه هم اینک مسلمانان دنیا در کشورهایی نظیر یمن،‌عراق، سوریه،‌ افغانستان و بحرین گرفتار شده اند، اظهار داشت: پشت جنایات آل سعود در یمن، آمریکا و صهیونیسم لجن قرار دارند.
دشمن می خواهد اسلام را از محتوا بیندازد/پشت جنایات آل سعود در یمن، آمریکا و صهیونیسم لجن قرار دارند
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، آیت الله محمد امامی کاشانی در خطبه نخست نماز جمعه نیز با اشاره به سالروز شهادت امام زین العابدین (ع) افزود: آن حضرت در تبیین اسلام و معارف اسلامی تلاش بسیاری کرد، زیرا بنی امیه در دوران این امام همام برای جدایی جامعه از فرهنگ اسلامی و ترویج جبرگرایی بسیار فعالیت کردند.

وی با اشاره به فرازهایی از صحیفه سجادیه گفت: امام زین العابدین (ع) در این صحیفه تمامی ابعاد را به صورت دعا و راز و نیاز با خداوند متعال بیان کرده است.

آیت الله امامی کاشانی افزود : دوران 34 ساله امام سجاد (ع) از سخت ترین دوران ها بود و بنی امیه پس از حادثه عاشورا تلاش می کرد که فرهنگ اسلام را تغییر دهد و جامعه را از این فرهنگ تهی کند .

وی گفت : به همه دختران و پسران توصیه می کنم که به نماز، حجاب ، عفت و پاکدامنی اهمیت دهند زیرا نماز اساس شناخت خداوند است.

خطیب نماز جمعه تهران افزود : دشمن تلاش می کند، دختران و پسران جوان ما به سمت پوچی بروند و در این باره برنامه ریزی کرده است و دختران و پسران ما باید هوشیار باشند.

آیت الله محمد امامی کاشانی در خطبه دوم نماز جمعه تهران با اشاره به توطئه های دشمن در منطقه گفت: دشمن می خواهد اسلام را از محتوا بیندازد و اساس آن را از بین ببرد.

 وی افزود: به همین خاطر به عناوین مختلف اسلام را بطور غلط تفسیر می کنند که نمونه آن حاکمان آل سعود بعنوان نوکران آمریکا در منطقه هستند.

خطیب جمعه تهران با بیان اینکه انتظار فرج امام عصر (عج) کارگشای مشکلات امروز جهان از جمله مسیحیت، یهودیت، زرتشتی و اسلام است گفت: اگر امروز فرهنگ اسلام به این وضع افتاده و یا فرهنگ مسیحیت دچار اینگونه مشکلات شده بخاطر آن است که انتظار فرج وجود ندارد.

آیت الله  امامی کاشانی افزود: اگر مسیحیت فرهنگ درستی داشت این دو آدم بی ربط و مزخرف که انسان حیفش می آید به آنها کلمه آدم را بگوید بعنوان کاندیدای ریاست جمهوری آمریکا تمامی شعارهایشان آدمکشی و جنایت نبود.

وی افزود: این دو بجای آنکه بگویند برای ملت آمریکا چه می کنیم و درباره اخلاق ، مکتب ، آداب مسیحیت و اقتصاد مردم آمریکا چکار می خواهیم انجام دهیم؛ علیه ملتهای مظلوم شعار می دهند.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: اگر ملت آمریکا به هویت  و انسانیت خود برگردد یک نفر نیز به اینها رای نمی دهد و آنها را از جامعه طرد می کنند.

آیت الله امامی کاشانی با بیان اینکه محتوای ملتها از دست رفته است گفت: به جای این محتوا ، مفاسد اخلاقی جایگزین شده است.

وی گفت: اگر مسلمانان عربستان در انتظار فرج بودند این حاکمان غلط را بیرون می کردند و  اگر مردم مسلمان به انتظار فرج بودند حکام مرتجع خود را از کشور اخراج می کردند.

آیت الله امامی کاشانی با اشاره به فرارسیدن 13 آبان گفت: در 13 آبان ملت ایران خشم خود را نشان داد و از آن تاریخ تاکنون خشمها بیشتر شده است زیرا مظلومان جهان بیشتر شده اند.

وی گفت: آن زمان ملت ایران مخالفت خود را با ظلم آمریکا نشان داد و الان مردم یمن مخالفت خود را با ظلم آمریکایی ها بدست آل سعود نشان می دهند.

آیت الله امامی کاشانی تصریح کرد : پشت جنایات آل سعود در یمن، آمریکا و صهیونیسم خائن و لجن است.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: هم اینک مسلمانان دنیا در کشورهایی نظیر یمن،‌عراق، سوریه،‌ افغانستان و بحرین گرفتار شده اند.

وی گفت: در ایران چون انتظار فرج وجود دارد و ولایت فقیه هست که نیابت امام عصر (عج) را دارد بنابراین یک تشکل و انسجام بوجود آمده و دشمن نیز می خواهد برضد همین انسجام برنامه ریزی و توطئه کند.

وی با تقدیر از جوانان کشور گفت: امیدواریم همه دختران و پسران حالت انتظار امام زمان (عج) را داشته باشند و فرهنگ ولایت و مهدویت را در خود ایجاد کنند.
https://taghribnews.com/vdcexo8wvjh8ezi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی