>> انصارالله به دریای عرب رسید ساقط شدن جنگنده دیگر سعودی روسیه: راه‌حل بحران یمن، گفت‌وگو است | خبرگزاری تقریب (TNA)
تاریخ انتشار۸ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۵
کد مطلب : 186831
//خبرهایی از آخرین تحولات یمن//

انصارالله به دریای عرب رسید/ ساقط شدن جنگنده دیگر سعودی/ روسیه: راه‌حل بحران یمن، گفت‌وگو است

کمیته های مردمی یمن، با ورود به استان ابین در جنوب این کشور، برای نخستین بار به ساحل آب‌های موسوم به "دریای عرب" رسیدند.
انصارالله به دریای عرب رسید/ ساقط شدن جنگنده دیگر سعودی/ روسیه: راه‌حل بحران یمن، گفت‌وگو است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، منابع محلی یمنی به خبرگزاری رویترز گفتند، نیروهای کمیته های مردمی وابسته به جنبش انصار الله و ارتش  شهر شقره در استان آبین را  به کنترل خود درآوردند تا از این طریق اولین جای پای خود را در کنار دریای عرب باز کنند.
 
برپایه این گزارش، ورود نیروهای کمیته های مردمی و ارتش به شهر شقره بدان معنا است که آنها بر همه ورودی های زمینی بندر عدن در فاصله حدود یکصد کیلومتری جنوب غربی که آخرین پایگاه عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی یمن می باشد، کنترل یافته اند.
 
به نوشته رویترز، در طول یک هفته نبرد شدید نیروهای کمیته های مردمی و ارتش با شبه نظامیان طرفدار عبدربه منصور، نیروهای کمیته های مردمی و ارتش توانستند بندر "المخاء" در شمال غربی شهر عدن و مناطق شمالی مشرف بر این شهر را به کنترل دربیاورند که این امر نشان از آن دارد که شهر عدن با وجود حملات هوایی ارتش سعودی و هم پیمانانش برای دومین روز به یمن، در معرض خطر (سقوط) قرار گرفته است.
 
پدافند هوایی یمن یک جنگنده سعودی را ساقط و خلبان آن را دستگیر کرد
 پدافند هوایی ارتش یمن در صنعاء با ساقط کردن یک جنگنده سعودی خلبان آن را دستگیر کرد.
 
پدافند هوایی ارتش یمن بامداد امروز شنبه، یک جنگنده نیروی هوایی عربستان سعودی را پس از ورود به آسمان صنعاء، پایتخت یمن،سرنگون کرد.
 
شبکه المنار گزارش کرد که این جنگنده در منطقه «بنی الحارث» در شمال پایتخت، ساقط شد و خلبان آن که ملیت سودانی دارد بازداشت شده است.
 
فرودگاه «عدن» همچنان در کنترل انصارالله یمن قرار دارد

 کمیته عالی امنیتی یمن تسلط طرفداران «منصور هادی» به فرودگاه «عدن» را تکذیب کرد
 
کمیته عالی امنیتی یمن، با تکذیب خبر سقوط فرودگاه «عدن» به دست نیروهای طرفدار «منصور هادی» تأکید کرد، این فرودگاه همچنان در دست نیروهای انصارالله یمن قرار دارد.
 
 
روسیه: راه‌حل بحران یمن، گفت‌وگو است
 وزیر امورخارجه روسیه، بر ضرورت از سرگیری روند گفت وگو در یمن برای حل و فصل بحران در این کشور تاکید کرد.
 
"سرگئی لاوروف" در کنفرانس خبری در پایان سفر خود به گوآتمالا، اظهار داشت: بازی با موضوع اختلافات شیعه و سنی، مساله ای بسیار خطرناک است.
 
وی با تاکید بر این که مسکو، بر برگزاری مذاکرات یمنی که توسط فرستادۀ ویژۀ سازمان ملل زمینه سازی شده بود، پافشاری خواهد کرد، ابراز امیداری کرد که دیگر کشورهای مرتبط با بحران یمن، نیز از روسیه پیروی کنند.
 
انتقاد نمایندگان مجلس کویت از تجاوز به یمن
 شماری از نمایندگان پارلمان کویت همزمان با آغاز تجاوز نظامی آل‌سعود و متحدانش به مردم یمن، مشارکت کویت در این تجاوز را مغایر با ماده 68 قانون اساسی این کشور و موازین بین المللی دانستند.
 
 "عبد الحمید دشتی" نماینده پارلمان کویت تصریح کرد، از آن چه در یمن رخ می دهد کاملا ناراضی است. شرکت در حمله به یمن، با قانون اساسی کویت تعارض دارد.
 
بر اساس ماده 68 قانون اساسی کویت، نبرد دفاعی جایز؛ اما جنگ هجومی و حمله به دیگر کشورها ممنوع است.
 
وی در گفت و گو با خبرنگاران، همبستگی میان مردم و توقف تلاش برای ایجاد فتنه از طریق وسایل ارتباط اجتماعی را ضروری دانست.  
 
"فیصل الدویسان" دیگر نماینده پارلمان کویت گفت، همچنان که وزارت کشور هر گونه انتقاد از تصمیم به جنگ را ممنوع کرده و هر شخصی که در اینترنت علیه این رویکرد کلی مطلب بنویسد را بازخواست می کند؛ باید از وحدت ملی هم حمایت کند.
https://taghribnews.com/vdcexp8zzjh8vvi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی