تاریخ انتشار۱۳ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۶
کد مطلب : 278037

حزب الله لبنان پایان حضور تروریست ها در عرسال را اعلام کرد

فرماندهی عملیات حزب الله روز گذشته با صدور بیانیه ای پایان حضور تروریست های جبهه النصره در ارتفاعات مرزی عرسال لبنان را اعلام کرد.
حزب الله لبنان پایان حضور تروریست ها در عرسال را اعلام کرد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)،در این بیانیه آمده است: به لطف خدای سبحان و به برکت خون های شهیدان و مجروحان و با ایثارگری های رزمندگان و حمایت های گسترده مردمی از مقاومت در جنگ با تروریسم، اتاق عملیات مقاومت اسلامی پایان پاکسازی ارتفاعات عرسال لبنان و ارتفاعات فلیطه در القلمون غربی (در سوریه) را از لوث وجود تروریست های تکفیری جبهه النصره شاخه گروه القاعده در شام اعلام می کند.

این بیانیه تأکید کرد که در این عملیات تمامی اهداف ترسیم شده به طور کامل تحقق پیدا کرد و ارتفاعات عرسال لبنان و ارتفاعات فلیطه سوریه آزاد شد.

فرماندهی عملیات مقاومت اعلام کرد که این آزاد سازی تهدید نظامی این گروه تروریستی را در مرزهای شرقی لبنان ریشه کن کرده و مرکز اصلی ارسال خودروهای بمب گذاری شده و عناصر انتحاری به داخل لبنان را از بین برد.

مقاومت حزب الله افزود: ریشه کن شدن تررویست های تکفیری همچنین آزاد سازی نیروهای مقاومت اسیر دست جبهه النصره و بازگشت پیکرهای پاک شهدا از لبنان و آزادی و تمامیت ارضی لبنان را به دنبال داشت.

اتاق عملیات مقاومت اسلامی در پایان با درود و سلام به «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله، آمادگی خود را برای اجرای هرگونه مأموریتی که او در مقابله با تهدیدهای تروریستی تکفیری تعیین کند اعلام کرد.

حزب الله ضمن درود به خانواده های شهدا از مردم حامی مقاومت به خاطر حمایت ها و صبوری شان در این مسیر تشکر و قدردانی کرد.

هفته گذشته، نیروهای مقاومت با همکاری ارتش لبنان طی علیه جبهه النصره که سه سال ارتفاعات عرسال را در اشغال خود قرار داده بود، دست به عملیات زدند که در نهایت نیروهای جبهه النصره پس از آنکه بیش از 90 درصد از مناطق تحت کنترل خود را از دست دادند برای مذاکره جهت خروج از منطقه اعلام آمادگی کردند.

بیش از هفت هزار و 700 نفر که شامل نیروهای جبهه النصره، خانواده های آنها و پناهجویانی که برای بازگشت به سوریه ابراز تمایل کردند، طی دو روز اخیر ارتفاعات عرسال را ترک کردند.

هشت اسیر حزب الله نیز از چنگ تروریست ها آزاد شدند؛ از نظر ناظران پاکسازی ارتفاعات عرسال گام مهمی در مسیر مبارزه با تروریسم در لبنان و منطقه است.

به نظر می رسد لبنانی ها قصد دارند پس از موفقیت در آزادسازی ارتفاعات عرسال، مناطق راس بعلبک و ارتفاعات القاع را نیز از حضور گروه داعش پاکسازی کنند.
 
https://taghribnews.com/vdcexv8wfjh8f7i.b9bj.html
مرجع : ایرنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی