تاریخ انتشار۸ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۳۶
کد مطلب : 172638

امام حسین (ع) نقطه اتصال تمام مذاهب است/دشمنان اسلام در پی تخریب وحدت مسلمانان

شورای اخوت اسلامی افغانستان، ضمن تأکید بر محبت اهل بیت عصمت و طهارت به خصوص سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) گفت: امام حسین نقطه وصل تمام مذاهب اسلامی است.
امام حسین (ع) نقطه اتصال تمام مذاهب است/دشمنان اسلام در پی تخریب وحدت مسلمانان
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "مولوی ابراهیمی" عضو شورای اخوت اسلامی افغانستان، روز چهارشنبه در همایشی تحت عنوان "امام حسین و اخوت اسلامی" در کابل، گفت: امام حسین نقطه وصل تمام مذاهب اسلامی بوده و قیام عاشورا نقطه عطفی در تاریخ اسلام است.

وی افزود: محبت اهل بیت به خصوص امام حسین (ع) بر تمامی مسلمانان واجب است و کسی نمی‎تواند بدون محبت امام حسین ادعای محبت پیامبر کند.

ابراهیمی جایگاه امام حسین در میان اهل سنت را ویژه خواند و تأکید کرد: جایگاه سرور و سالار شهیدان به عنوان امام و پیشوا در میان مذاهب اسلامی غیر قابل انکار است.

وی با اشاره به اینکه پیامبر(ص) فرمود: "هرکسی به حسین محبت کند به من محبت کرده و هر کس بر او بغص کند مانند آن است که بامن بغص کرده "، تصریح کرد: مگر می‎شود کسی ادعای دوست داشتن پیامبر را داشته باشد و امام حسین(ع) را دوست نداشته باشد و هیچ مسلمانی نمی‌تواند به ایشان بی‌احترامی کند.

این عضو شورای اخوت اسلامی افغانستان هشدار داد: هم پیروان مذهب شیعه و هم پیروان اهل سنت باید متوجه باشند که دشمنان اسلام همواره تلاش می‎کنند وحدت و اخوت میان مسلمانان را از بین ببرند و کمترین به توجهی به این مهم تأثیرات بسیار مخربی به وحدت مذاهب رایج در افغانستان به جا خواهد گذاشت.

دشمنان اسلام در پی تخریب وحدت مسلمانان
"حجة الاسلام حجت" یکی از علمای برجسته اهل تشیع نیز در این همایش گفت: دشمنان اسلام با ایجاد تفرقه در میان مسلمانان از هیچ ترفندی دریغ نمی‎کنند و هشدار داد: پیروان تمام مذاهب باید به این نکته توجه جدی نمایند و به هیچ کس اجازه ندهند که فاصله‎های تفرقه‌افکنانه مذهبی را تشدید نمایند.

وی برخی موارد اختلافی در میان فرقه‎های اسلامی رحمت خواند و تأکید کرد: این اختلافات سبب تحقیق و پیشرفت علم در میان مردم خواهد شد.

این عالم دینی با اشاره به دسیسه غربی‎ها برای مخدوش جلوه دادن چهره اسلام، تأکید کرد: عزاداران امام حسین(ع) و تمام علمای این کشور اعم از شیعه و سنی باید با آن مقابله کنند.

وی تصریح کرد: اسلام با خشونت ارتباطی ندارد و افزود: گروه‎های تکفیری مانند «داعش» هیچ ارتباطی به مذاهب اسلامی ندارند.

پیش از نیز شورای اخوت اسلامی افغانستان و سایر نهادهای دینی در این کشور اعلام کردند: عزاداری امام حسین (ع) باید به گونه‎ای برگزار شود که وحدت و اخوت اسلامی را در این کشور بیشتر کند.
https://taghribnews.com/vdcexw8zvjh8fpi.b9bj.html
مرجع : fars
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی