تاریخ انتشار۲۹ اسفند ۱۳۸۹ ساعت ۱۲:۰۶
کد مطلب : 43143

بطلان نظریه "99 درصد حل مشکلات به دست آمریکا است"

خبرگزاری تقریب (تنا) – دمشق 29/12/89
"محمد نزال" عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) گفت: بطلان تکیه به نظریه "99 درصد حل به دست آمریکا است" ثابت شده زیرا دولت آمریکا خود تسلیم شروط نتانیاهو است و به سرکوب ملتهای جهان ادامه می دهد تا روزی که نور آزادی و رهایی و بردگی و استعمار همه منطقه را فرابگیرد.
بطلان نظریه "99 درصد حل مشکلات به دست آمریکا است"
وی در بیانیه ای که یک نسخه از آن برای خبرنگار خبرگزاری تقریب در سوریه ارسال شد، "محمود عباس" رییس حکومت خودگردان فلسطین را به مانور بر دعوت "اسماعیل هنیه" از وی برای سفر به غزه متهم کرد.
این عضو حماس افزود: موضع محمود عباس و تفسیرهایش درباره این دعوت نشان داد وی و اطرافیانش هنوز درس عبرت نگرفته و مانند طاغوتیان و مستبدانی رفتار می کنند که یا نفهمیدند و یا دیر فهمیدند.
نزال ادامه داد: محمود عباس با دعوت هنیه با مانوردادن برخورد کرد و آن را نادیده گرفت، این همان موضوعی است که یکی از سخنگویانش گفت و خاطر نشان کرد، طرح محمود عباس برای رفتن به غزه، ارتباطی با دعوت هنیه ندارد.
وی تصریح کرد: هدف محمود عباس از این سفر نه گفت و گو درباره نحوه پایان دادن به چنددستگی بلکه تشییع چنددستگی است، این منطقی عجیب است، زیرا تشییع به معنای دفن مرده است در حالی که در صورت زنده بودن چنین امری امکان پذیر نیست پس چگونه می خواهد چنددستگی را تشییع کند در حالی که هنوز زنده است.
به گفته نزال، ما باید ابتدا چند دستگی را نابود و سپس آن را تشییع کنیم. اما سخن از تشکیل دولت وحدت ملی و برگزاری انتخابات نه تنها به چنددستگی پایان نمی دهد بلکه باعث افزایش آن می شود. اگر نسخه حل و نقشه راه مبتنی بر انتخابات است، چرا در انتخابات سال ۲۰۰۶ محقق نشد که جنبش حماس به پیروزی رسید، شاید نیت آن است که این بار فتح پیروز شود.
نزال درباره اظهارات سخنگویان محمود عباس که گفت، نمی خواهند هم امور از صفر آغاز شود، گفت: آنان می دانند گفت و گوهای قاهره در ماههای گذشته، صریح، عمیق و شفاف بود اما میانجی شفاف نبود، از یک طرف جانبداری کرد و کوشید در بازی منطقه ای و بین المللی، حماس را از صحنه سیاسی حذف کند زیرا نمی توانست تصمیم بگیرد و مسلوب الاراده بود.
وی سپس خواستار گفت و گوی فلسطینی فراگیر و جدی بر اساس مقاومت ضد صهیونیستی، پایان هماهنگی امنیتی با دشمن شد و تاکید کرد که این بار گفت و گو، به دور از فشار خواهد بود. محمود عباس باید از انقلابهای مردمی که باعث سرنگونی برخی رژیمها شد درس گرفته و از چارچوب تکیه به طاغوتیان و مستبدان و ائتلاف با آنان خارج شود.
https://taghribnews.com/vdcexz8e.jh8xei9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی