تاریخ انتشار۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۴۴
کد مطلب : 231335

حضور بیش از50 هزار فلسطینی در نمازجمعه مسجدالاقصی/ سرکوب تظاهرات روز نکبت و بازداشت دهها فلسطینی

باوجود تدابیر شدید امنیتی و ایجاد محدودیت های گسترده رژیم صهیونیستی درمسیر ورود نمازگزاران به مسجدالاقصی، بیش از 50 هزار فلسطینی دیروز نماز جمعه را در این مسجد اقامه کردند.
حضور بیش از50 هزار فلسطینی در نمازجمعه مسجدالاقصی/ سرکوب تظاهرات روز نکبت و بازداشت دهها فلسطینی
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، در این اجتماع عظیم دستکم 300 نفر از ساکنان نوار غزه نیز موفق به سفر به قدس از طریق گذرگاه بیت حانون شدند و در نمازجمعه مسجدالاقصی شرکت کردند.

نظامیان صهیونیست همانند هفته های گذشته ایست بازرسی های زیادی در ورودی های شهر قدس ایجاد و نمازگزاران فلسطینی را به دقت تفتیش می کردند.
همچنین شمار زیادی از نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی در اطراف و محوطه های مسجدالاقصی مستقر شده بودند.

شیخ "یوسف ابو اسنینه" خطیب مسجدالاقصی در خطبه های نماز جمعه، خواستار حمایت همه جانبه از مقدسات فلسطین به ویژه مسجد الاقصی شد.
وی با محکوم کردن مصادره و تخریب اراضی و خانه های فلسطینیان در قدس شریف و بازداشت و تبعید نمازگزاران فلسطینی، تصریح کرد: جوانان فلسطینی ظالمانه از مسجدالاقصی تبعید می شوند و برادران ما در نوار غزه تحت محاصره ظالمانه قرار دارند و جز خداوند دوست و فریادرسی ندارند.
 
خبر دیگر اینکه، ارتش رژیم صهیونیستی با سرکوب تظاهرات فلسطینیان در "روز نکبت" ده ها فلسطینی را در کرانه باختری و باریکه غزه زخمی و شماری دیگر را بازداشت کرد.
شمار زیادی از فلسطینیان روز گذشته در یک راهپیمایی مسالمت آمیز با موتورسیکلت از میدان یاسر عرفاف در شهر رام الله به سمت روستای بلعین واقع در غرب این شهر تظاهرات کردند.

به گفته منابع محلی، نظامیان رژیم صهیونیستی روز گذشته برای متفرق کردن تظاهرات هفتگی فلسطینیان در شهر بلعین در غرب رام الله که پس از اقامه نماز برگزار شد، گاز اشک آور، گلوله های پلاستیکی و جنگی به کار بردند؛ در پی این حمله ده ها فلسطینی به ضرب گلوله زخمی و یا بر اثر استنشاق گاز اشک آور دچار خفگی شدند.

نظامیان صهیونیست، "عبدالله ابو رحمه" هماهنگ کننده کمیته های مقاومت مردمی شهرک بلعین و چندین فعال خارجی حامی آرمان فلسطین را بازداشت کردند.

صهیونیستها همچنین تظاهرات فلسطینیان در شهرک های نعلین، پیامبر صالح (ع) در غرب رام الله و روستای کفر قدوم در قلقیلیه را به مناسبت شصت و هشتمین سالروز اشغال فلسطین (روز نکبت) برگزارشد، سرکوب کردند.

15 ماه می مصادف است با سالروز فاجعه اشغال فلسطین است که بر اثر آن صدها هزار فلسطینی، آواره و بی خانمان شدند؛ فلسطینیان همه ساله در این تاریخ، آیین سالگرد روز نکبت را برگزار می کنند.
https://taghribnews.com/vdcexz8wnjh8xxi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی