تاریخ انتشار۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۳۷
کد مطلب : 190511

عذرخواهی یک اسلام ستیز از مسلمانان

رهبر سابق جنبش اسلام ستیز "پگیدا" در آلمان، در یک پیام ویدئویی از مسلمانان عذرخواهی کرد.
عذرخواهی یک اسلام ستیز از مسلمانان
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "کاترین ارتل" رهبر سابق جنبش اسلام ستیز پگیدا که برگزارکننده اجتماعات اسلام ستیزانه در آلمان است، به سبب ترویج نفرت علیه مسلمانان سراسر اروپا، از آنان عذرخواهی کرد.
 
ارتل در پیام ویدئویی خود گفت:: می‌خواهم از همه مهاجران و مسلمانانی که در صلح و آرامش در آلمان زندگی می‌کنند و به فرهنگ و قوانین ما احترام می‌گذارند عذرخواهی کنم.
 
وی با بیان اینکه حامیان جنبش اسلام ستیز پگیدا در اشتباهی بزرگ هستند، گفت: ما باید پیش از انتقاد از دیگران، در مورد عملکرد خود بیندیشیم. لذا من به دلیل ایجاد نفرت علیه مسلمانان اروپا از آنان عذرخواهی می کنم و تنها کاری که می توانم انجام دهم این است که به رفع تنش ها کمک کنم.

این اظهارا ت ارتل تعجب بسیاری از حامیان جنبش پگیدا را درپی داشته است .  جنبش "اروپاییان میهن‌پرست علیه اسلامی کردن اروپا" موسوم به پگیدا، سال 2014 در شهر درسدن آلمان شکل گرفت و ارتل، نخست به عنوان سخنگو و سپس رئیس آن منصوب شد.
 
این جنبش در ابتدا توانست حامیانی برای خود جذب کند و به شهرهای مختلف آلمان و به برخی شهرهای اروپایی گسترش یابد اما به تدریج با کاهش حامیان و کناره‌گیری اعضا روبرو شد به طوری که در تظاهرات‌ اخیر، شمار مخالفان بسیار بیشتر از حامیان آنها بود.
https://taghribnews.com/vdcez78zzjh8oni.b9bj.html
مرجع : واشنگتن پست
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی