تاریخ انتشار۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۹:۳۶
کد مطلب : 267714
معاون امور اجتماعی مجمع تقریب مطرح کرد:

ضرورت حمایت از جمعیت های مردم نهاد تقریبی

معاون امور اجتماعی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و دبیر اولین اجلاس هم اندیشی اجرای راهبرد دیپلماسی وحدت در جهان اسلام، بر ضرورت حمایت از جمعیت های مردم نهاد تقریبی تأکید کرد.
ضرورت حمایت از جمعیت های مردم نهاد تقریبی
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، دکتر ناظمی اردکانی، دبیر همایش اجرای راهبرد دیپلماسی وحدت در جهان اسلام، صبح امروز (چهارشنبه) در مراسم افتتاحیه این همایش، با ابراز امیدواری از اینکه این همایش همدلی بین اندیشمندان و فرهیختگان تقریبی را فراهم آورد، با اشاره به بخشی از حکم مقام معظم رهبری در انتصاب آیت الله اراکی مبنی بر تأکید بر دیپلماسی وحدت اسلامی، خاطرنشان کرد: در این همایش، بنا بر حمایت از جمعیت های مردم نهاد تقریبی به صورت ملی، در سطح جهان اسلام و منطقه گذاشته می شود.

وی افزود: مبانی نظریه حمایت از جمعیت ها و اتحادیه های تقریب نهاد، این است که بتوان سرمایه اجتماعی جهان اسلام را محقق کرد و برای این کار لازم است گفتمان وحدت در جهان اسلام مطرح و تبدیل به راهبرد شود.

دکتر اردکانی خاطرنشان کرد: تبدیل این گفتمان به راهبرد در مجمع عمومی مجمع تقریب انجام می شود و در شورای عالی مجمع، تبدیل به سیاست خواهد شد و برای اجرای آن باید از بدنه جهان اسلام کمک گرفت.

وی افزود: شروع اجرای این سیاست با تشکیل اتحادیه های تقریبی است که تا امروز دو اتحادیه جهانی علمای مقاومت و اتحادیه جهانی زنان مسلمان تشکیل شده است و تا کنون فعالیت های اثر بخشی داشته است.

دبیر همایش ادامه داد: 14 اتحادیه دیگر در دست تأسیس است که از جمله می توان به اتحادیه اندیشمندان جهان اسلام، اتحادیه سادات در جهان اسلام، اتحادیه جوانان و قهرمانان ورزشی، اتحادیه حقوقدانان، اقتصاددانان، مهندسین، نویسندگان، کانون فرزندان شاهد، ایثارگران و شهدا و اتحادیه منادیان تقریب اشاره کرد.

وی در ادامه به ساختار این اتحادیه ها اشاره کرد  و گفت: این اتحادیه ها از هیأت موسس، مجمع عمومی، شورای مرکز، دبیر کل اتحادیه و هیات نظارت تشکیل شده است و اعضای آن از مدعوین کنفرانس وحدت، اعضای مجمع عمومی، اعضای شورای عالی، فارغ التحصیلان جامعه المصطفی العالمیه، دانشگاه مذاهب اسلامی، مجمع اهل بیت(ع) و ... تشکیل خواهد شد.

وی در پایان سخنان خود به اهداف این همایش اشاره کرد و گفت: ایجاد ظرفیت ها و هم افزایی، مفاهمه هرچند اجمالی در ارتباط با حیات طیبه اسلامی و دیپلماسی وحدت، امت واحده اسلامی، تمدن اسلامی و همچنین مباحث مقاومت که محور وحدت است، از اهداف برگزاری این همایش است.

تهیه و تنظیم خبر: فرشته صدیقی
https://taghribnews.com/vdcezf8wejh8pfi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی