تاریخ انتشار۱۳ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۴۵
کد مطلب : 207512

داعش، طاق نصرت شهر پالمیرا را منهدم کرد

رئیس هیئت آثار باستانی سوریه گفت: تروریست‌های داعش "طاق نصرت" شهر باستانی پالمیرا را که قدمت آن به 2000 سال پیش و دوره رومانی می‌رسد، منهدم کردند.
داعش، طاق نصرت شهر پالمیرا را منهدم کرد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)،"ماموم عبدالکریم" تلفنی به خبرگزاری فرانسه گفت: ما اطلاعاتی دریافت کرده ایم که نشان می دهد داعش روز گذشته طاق نصرت تدمر را منهدم کرده است.

عبدالکریم از نابود شدن طاق نصرت تدمر که در ورودی خیابان معروف به ردیف ستون های بخش تاریخی قرار داشت، ابراز تاسف کرد و گفت: این اقدام داعش، نابودی روشمند این شهر است و آنها می خواهند به طور کامل آن را از صحنه محو کنند.

عبدالکریم افزود: از زمان تصرف شهر به دست تکفیری ها در تاریخ 21 ماه مه، انفجار طاق نصرت تدمر خبر تکان دهنده دیگری است که از آن مطلع شدیم؛ در ماه اوت نیز داعش زیباترین معابد تدمر، معروف به معابد بل و بعل شمین، بخشی از تدمر را که یونسکو به عنوان بخشی از میراث فرهنگی بشری ثبت کرده بود، با انفجار نابود کرد.

عبدالکریم افزود: می دانیم که   داعش بناهای تاریخی دیگری را بمب گذاری کرده است و می خواهد  آمفی تئاتر و ردیف ستون ها را منفجر کند. وی تأکیدکرد: جامعه بین المللی باید راهی برای نجات پالمیرا (تدمر) بیابد.
https://taghribnews.com/vdcezf8wwjh87ni.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی