تاریخ انتشار۴ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۱۵
کد مطلب : 257913
معاون امور بین‌الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی:

ارتباط وهابیت با اسلام در کشورهای مختلف نفی می‌شود

معاون امور بین‌الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: برخی در اندونزی، مالزی و برخی کشورها به دنبال صدور فتوا علیه شیعه بودند اما با حرکت‌هایی که در راستای تقریب مذاهب اسلامی انجام شده است اکنون ارتباط وهابیت با اسلام در این کشورها نفی می‌شود برای نمونه رادیو فرانسه به هویت وهابیت اشاره مستقیم دارد و این تفکر را منشا اصلی ترویج آموزه‌های نادرست از اسلام خوانده است.
ارتباط وهابیت با اسلام در کشورهای مختلف نفی می‌شود
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، منوچهر متکی ظهر امروز(دوشنبه) در دیدار اعضای ستاد برگزاری کنفرانس بین‌المللی وحدت با آیت‌الله حسین نوری همدانی که در دفتر این مرجع تقلید انجام شد، طی سخنانی با تاکید بر اینکه داعش مخرب‌ترین و پیچیده‌ترین عنوان برای مخالفت با اسلام است، اضافه کرد: این گروه تکفیری در ظاهر به دنبال دشمنی با تشیع بوده اما در حقیقت اسلام را هدف گرفته است.

معاون امور بین‌الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به اینکه جهان اسلام در شرایط خاصی قرار دارد، اضافه کرد: موضوع تقریب مذاهب اسلامی در شرایط کنونی ضرورت بسیاری دارد چراکه کنار هم قرار گرفتن مسلمانان به عنوان حرکتی که مانع فتنه دشمن است، کاربردهای جدی دارد.

وی خاطرنشان کرد: اکنون با تحریک اعتقادی دشمن از ظرفیت جوانان اسلام در کشورهای مختلف مخالف جهان اسلام استفاده می‌شود در حالی که می‌توانیم با گسترش فعالیت‌های فرهنگی و ترویج آموزه‌های صحیح دینی از ظرفیت این جوانان در راستای پیشبرد اهداف اسلام استفاده کنیم.

متکی از توسعه فرهنگ تقریب مذاهب اسلامی در خارج از ایران یاد کرد و گفت: برخی در اندونزی، مالزی و برخی کشورها به دنبال صدور فتوا علیه شیعه بودند اما با حرکت‌هایی که در راستای تقریب مذاهب اسلامی انجام شده است اکنون ارتباط وهابیت با اسلام در این کشورها نفی می‌شود برای نمونه رادیو فرانسو به هویت وهابیت اشاره مستقیم دارد و این تفکر را منشا اصلی ترویج آموزه‌های نادرست از اسلام خوانده است.

وی با بیان اینکه اروپا در معرض خطر تفکر وهابیت است، عنوان کرد: برگزاری کنفرانس‌های بین‌المللی با همکاری موسسه‌های اسلامی در کشورهای مختلف دنیا به صورت ویژه توسط مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی دنبال می‌شود.

متکی اضافه کرد: دو ماه گذشته در اندونزی که تفکر سعودی در این کشور تلاش‌های بسیاری داشته است، جمعیت محمدیه با همکاری مجمع تقریب مذاهب اسلامی کنفرانس وحدت را در ساختمان پارلمان اندوزی با حضور رئیس مجلس این کشور برگزار کرد.

سخنگوی بیست و نهمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی با اشاره به اینکه در اروپا برای شناخت ریشه‌های فکری جریان‌های تکفیری، افراطی و تروریسم نشست‌های مختلف در حال برگزاری است، مطرح کرد: در راستای گسترش فرهنگ تقریب باید از ظرفیت‌های مختلف جهان اسلام استفاده کنیم.

وی یادآور شد: دشمن با استفاده از القای تفکر نادرست اعتقادات جوانان را تغییر داده است به همین علت علمای دینی و شخصیت‌های علمی باید به میدان آمده و با ترویج آموزه‌های اسلام ناب محمدی(ص) از گسترش حرکت تکفیر جلوگیری کنند.
https://taghribnews.com/vdcezf8wxjh8noi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی