تاریخ انتشار۳۱ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۳۴
کد مطلب : 235511

نظامیان آمریکایی وارد جنوب یمن شدند

یک مقام اطلاعاتی یمن از ورود گروهی از نیروهای ویژه و اطلاعاتی آمریکا به یمن به بهانه مبارزه با القاعده خبرداد.
نظامیان آمریکایی وارد جنوب یمن شدند
 
یک مقام اطلاعاتی یمن در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در صنعا تایید کرد، آمریکا به بهانه تقویت حضور نظامی خود در یمن افسرانی از نیروهای ویژه آمریکایی را به پایگاه العند در استان لحج در شمال عدن در جنوب یمن اعزام کرد.
 
وی افزود که آمریکا در چارچوب ماموریتی که مبارزه با تروریسم خوانده شده، افسران خود را که بیش از یک سال پیش از یمن خارج کرده بود، بار دیگر به یمن بازگرداند اما اشاره‌ای به تعداد آنها نکرد.
 
این منبع اطلاعاتی گفت: امارات از آمریکا خواست نیروهای ویژه خود را برای کنترل نظامی تنگه باب المندب اعزام کند.
 
پیش از این روزنامه واشنگتن پست اعلام کرده بود ارتش آمریکا به دنبال تمدید ماموریت نیروهای عملیات ویژه در یمن است که به بهانه مبارزه با تروریسم در این کشور مستقر شدند اما سال گذشته ماموریت آنها به دلیل جنگ داخلی در یمن متوقف شد.
 
این روزنامه به نقل از مقاماتی آمریکایی آورده بود: یک تیم 10 نفره از افسران آمریکایی به نظامیان اماراتی که وارد ائتلاف سعودی شده‌اند کمک خواهد کرد تا تروریست‌های القاعده را در یمن تحت پیگرد قرار بدهند.
 
امارات نیز اخیرا اعلام کرد که جنگ برای نیروهای اماراتی در یمن پایان پذیرفته اما این احتمال است که نیروهای اماراتی برای مبارزه با تروریسم در مناطقی از یمن باقی بمانند.
 
روزنامه واشنگتن پست اخیرا نوشت: وزارت دفاع اخیرا تیم دیگری از نیروهای ویژه خود را در ماموریتی جداگانه به یمن فرستاده تا ضمن ارزیابی امنیت این کشور شهروندان یمنی را به همکاری با آمریکا متمایل کند.
 
«کریستفور شیرود»، سخنگوی پنتاگون با رد هر گونه توضیحی درباره استقرار نیروهای ویژه آمریکایی در یمن گفت: ما همه طرف‌ها در یمن را به کاستن از شدت تنش‌ها ترغیب می‌کنیم و هدف ما تحقق ثبات دائم در یمن از طریق ایجاد راه حل سیاسی و با مشارکت همه طرف‌ها در مذاکره‌ای است که تحت نظارت سازمان ملل باشد.
https://taghribnews.com/vdcezn8wzjh8xni.b9bj.html
مرجع : خبرگزاری فارس
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی