تاریخ انتشار۹ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۲۷
کد مطلب : 269712

آداب روزه داری مسلمانان فیلیپین

بیش از ۵ میلیون مسلمان فیلیپینی، روزه‌داری در ماه مبارک رمضان را از شنبه (6 خرداد) آغاز کردند.
آداب روزه داری مسلمانان فیلیپین
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، مسلمانان فیلیپین و شهر مانیل (پایتخت)، با وجود حملات تروریستی اخیر و درگیری میان نیروهای داعش و سربازان دولتی در شهر ماراوی، ماه رمضان را همچون سال های گذشته با آداب و رسوم خاص خود آغاز کرده و به روزه داری می پردازند.
 
مسلمانان فیلیپین در ماه مبارک رمضان آداب و رسوم خاص و اصیلی دارند که آن را از تاجران مسلمانی که اسلام را به این کشور آوردند، فرا گرفتند و اینک با گذشت سالیان بسیار زیاد، آن را همچنان حفظ کرده و با این نگاه بر هویت دینی و اسلامی خود تأکید می کنند.
 
از برجسته ترین عادات آنها تزئین و مفروش کردن مساجد است. آنها از مساجد به عنوان خانه ای برای عبادت و شناخت دیگر مسلمانان و دیدار با یکدیگر یاد می کنند.
 
این مسلمانان ماه رمضان را ماه عبادت و تقرب به خداوند می دانند و اعتکاف و اقامه نماز از مهمترین عبادات آنان در این ایام به شمار می رود. اقامه نماز تراویح میان مسلمانان فیلیپین در ماه مبارک رمضان از اهمیت به سزایی برخودار است، به گونه ای که از فرزندان خود نیز می خواهند تا این نماز را به منظور اشاعه تعالیم دینی و پایبندی به آداب و رسوم اسلامی خود برگزار کنند. آموزش قرآن کریم به فرزندان نیز از برنامه های مسلمانان فیلیپین در ماه مبارک رمضان است.
 
 از اولویت های مسلمانان فیلیپین در ماه مبارک رمضان می توان به ارائه خدمات اجتماعی به نیازمندان اشاره کرد. آنان صدقات خود را در ماه مبارک رمضان در نیمه های شب میان فقرا و نیازمندان توزیع می کنند و ائمه مساجد نیز در جمع آوری زکات فطره به آنها کمک کرده و آن را به نیازمندان اعطا می کنند.
 
مسلمانان در این ایام آداب خاصی درباره سفره های افطار و سحری خود دارند و آنها را با غذاهای مخصوص تزئین می کنند. غذاهای خاص محلی آنان عبارتند از: "کاری کاری" که با گوشت درست می شود، نوشیدنی هایی مانند شیر آمیخته با شکر، موز و بادام هندی، حلواهایی شبه قطائف مصری، شیرینی " الایام" که از شیرینی هایی است که هم در زمان سحر و هم افطار خورده می شود.
 
در روزهای عادی، مردم فیلیپین فقط تخم‌ مرغ یا ماهی ساردین استفاده می‌کنند اما در ماه رمضان، گوشت، مرغ و باکاس (ماهی تن دودی) در سفره‌های آنان یافت می‌شود.
 
پیش از سحر، کودکان با لباس های رنگی دارای تزیینات خاص، فانوس در دست می گیرند و شروع به سحرخوانی می کنند. آنان از مکانی به مکان دیگر رفته و مسلمانان را برای خوردن سحری در ماه مبارک رمضان بیدار می کنند.
 
ماه رمضان فرصتی برای تازه مسلمانان است تا ایمان خود را تثبیت کنند. لذا از ابتدای ماه رمضان با گوش فرادادن به سخنرانی های دینی، از این ایام برای تثبیت اسلام خود استفاده می کنند.
 
مسلمانان در ماه رمضان با اینکه در طول روز به روزه داری می پردازند، اما مانند دیگر ایام سال به وظایف شغلی خود ادامه می دهند و به خوبی کارهای خود را انجام می‌دهند.
 
اما کسب‌ و کار در ماه رمضان امسال مانند ماه‌های گذشته و یا حتی روزهای قبل از ماه رمضان نیست، مغازه‌دارها از کاهش ۶۰ درصدی فروش خود شکایت دارند. دلیل آن هم فقط بمب گذاری‌های اخیر این کشور نیست بلکه سیاست رئیس‌جمهور برای مقابله با قاچاق، مزید بر علت شده است.
 
https://taghribnews.com/vdcezo8wwjh8pfi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی