تاریخ انتشار۳۰ تير ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۰۴
کد مطلب : 276110
ائمه جمعه اهل سنت آذربایجان غربی عنوان کردند

مکتب امام صادق(ع) محور وحدت است/ وحدت اسلامی یک فریضه الهی و دینی است

خطیبان و امامان جمعه اهل سنت آذربایجان غربی در خطبه های این هفته خویش ضمن تاکید بر حفظ وحدت و انسجام، مکتب امام صادق(ع) را محور اتحاد و همبستگی در جهان اسلام عنوان کردند.
مکتب امام صادق(ع) محور وحدت است/ وحدت اسلامی یک فریضه الهی و دینی است
به گزارش خبرگزاری تقریب از ارومیه، امام جمعه اهل سنت تکاب در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: مساله حفظ وحدت میان مسلمانان همواره در قرآن مجید مورد تاکید قرار گرفته است و اگر مسلمانان از این کتاب الهی جدا شوند بین آنها اختلاف و تفرقه ایجاد می‎شود، پیامبر عظیم الشان اسلامی نیز در حدیث زیبایی تفرقه را به معنی کفر و وحدت را به معنی ایمان معنی کرده است.

ماموستا جلال مرادی اظهار داشت: توصیه‎های امام راحل و مقام معظم رهبری همواره تاکید بر تقویت وحدت بوده است و تا زمانی که جامعه اسلامی بر این مهم اصرار داشته باشد دشمن هیچ‎وقت نمی‎تواند به اهداف شوم خود دست یابد.

مرادی متذکر شد: داعش با اسلام آمریکایی و در لباس دوست، خوش خدمتی به دشمن می کند که این به معنای واقعی ضد ارزش های دینی است.

وی با اشاره به شهادت امام جعفر صادق (ع)، اضافه کرد: علماء و بزرگان اهل سنت در محضر امام صادق سلام الله عليه تلمذ کرده اند به طوری که امامان چهارگانه اهل سنت ابوحنيفه، مالك بن انس به طور مستقیم و محمد بن ادريس شافعي،‌ احمد بن حنبل به صورت غیرمستقیم از دریای بیکران امام جعفر صادق بهره برده اند که نشان می دهد اندیشه امام صادق (ع) بر پایه وحدت و انسجام میان مسلمانان و مبتنی بر سیره رسول خدا و دیگر اهل‌بیت(ع) استوار بود.

نماز جمعه و تمسک به قرآن عامل وحدت بین مسلمانان است

امام جمعه اهل سنت ارومیه گفت: نماز جمعه به عنوان یک کنگره عظیم هفتگی و تمسک به قرآن عامل وحدت بین مسلمانان است.

ماموستا عبدالقادر بیضاوی در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: نماز جمعه به عنوان یکی از ارکان حکومت اسلامی عظمت وحدت مسلمانان را به جهانیان نشان می دهد.

وی با بیان اینکه وحدت برای جامعه ضروری است، بر لزوم صیانت و پاسداری از جایگاه ارزشمند نماز جمعه که تریبون ولایت فقیه و پایگاه مستحکمی برای مقابله با توطئه ها و دسیسه های دشمنان است، تاکید کرد.

مکتب امام صادق(ع) محور وحدت است

امام جمعه پیرانشهر گفت: مکتب امام صادق(ع) محور وحدت و همبستگی است.

ماموستا مصطفی محمودی در خطبه های نماز جمعه اظهار داشت: امام صادق (ع) در عرصه‌های مختلف زندگی باید الگوی تمام شیعیان و وحدت بین امت اسلامی باشد.

وی با بیان اینکه حفظ وحدت در جامعه پایداری اقتدار و عزت نظام را تضمین می کند، افزود: مسلمانان باید با حفظ همدلی و همبستگی گره های کور و مشکلات بزرگ جامعه را حل کنند.

به گفته محمودی پایداری نظام اسلامی منوط به وحدت و همبستگی مسلمانان است.

امام صادق (ع) وحدت میان فرق اسلامی به وجود آورد

امام جمعه اهل سنت شاهین دژ گفت: امام صادق (ع) وحدت میان فرق اسلامی و در بین افکار مذاهب به وجود آورد.

ماموستا حاصل بالقچی در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: نیاز امروز به فقه و عقاید دینی بیشتر از دیروز است، اگر مسلمانان به این مطالب جامه عمل بپوشانند نیروی بس بزرگی تشکیل می دهند و می توانند با آسودگی و اقتدار به بالا بردن شان و منزلت خود بپردازند.

وی افزود: حرکت های اسلامی، سیاسی و اعتراضات مردمی علیه استکبار و طاغوت همگی در راستای دفاع از کیان و ارزش های اسلامی است که مسلمانان باید بر حفظ این حرکت ها و ارزش ها جامه عمل بپوشانند و به ترویج فرهنگ مردم سالاری دینی مبادرت کنند.

آئین‌های حج نماد عینی و محلی برای نمایش وحدت است

امام جمعه موقت بوکان گفت: برگزاری مراسم و آئین‌های حج نماد عینی و محلی برای نمایش وحدت، برادری و همبستگی در بین مسلمانان علیه استکبار جهانی به شمار می رود.

ماموستا سیدخالد رسول زاده در خطبه های این نماز جمعه اظهار داشت: مناسک حج امسال باید در سایه امنیت و حفظ کرامت حجاج ایرانی و دیگر مسلمانان جهان برگزار شود و عربستان موظف به تامین امنیت حجاج از کشورهای مختلف اسلامی است.

وی تاکید کرد: مسلمانان نه تنها در حج وحدت داشته باشند بلکه باید در همه جا و در همه حال وحدت خود را حفظ کنند و دوستی و اخوت را پیشه کنند و نگذارند اختلاف آن ها سبب سوء استفاده دشمنان شود.

رسول زاده با محکوم کردن هر نوع تفرقه و اختلاف از طرف هر شخص و گروهی در هر لباس و منصبی مردم را به وحدت هرچه بیشتر و هماهنگ باتمامی ملت شریف ایران و تبعیت ازقرآن و سنت دعوت کرد و گفت: نژاد، زبان، پوست و شهرت در بین مسلمانان دارای برتری نیست و در انجام مناسک حج همه با یک لباس عبادت می کنند و در یک نقطه جمع می شوند.

ملت ایران هیچگاه تسلیم زورگویی های آمریکا نمی شود

امام جمعه اهل سنت نقده گفت: علی رغم اینکه آمریکا به پایبندی ایران اسلامی به مفاد برجام اقرار می کند اما خود در صدد است تحریم های بیشتری علیه اشخاص، موسسات و شرکت های ایرانی وضع کند.

ماموستا ابراهیم سرخابی در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: ملت ایران آماده است در مقابل زورگویی های آمریکا بایستد و خواهد ایستاد و هیچ گاه تسلیم زورگویی های آمریکا نخواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت نگاه تقریبی میان مذاهب مختلف مسلمانان در سیره امام صادق(ع)، اظهار کرد: امام صادق (ع) امام ائمه شیعه و سنی یعنی امام ائمه مسلمین جهان است.

به گفته امام جمعه اهل سنت نقده، امام صادق (ع) با تربیت شاگردانی از مذاهب مختلف اسلامی، تمام تلاش خود را برای ایجاد وحدت بین مسلمانان به کار گرفتند.

وحدت اسلامی یک فریضه الهی و دینی است

امام جمعه مهاباد گفت: وحدت اسلامی یک فریضه الهی و دینی است.

ماموستا عبدالقادر سهرابی در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: تلاش علما و روحانیون اهل سنت و تشیع این است که مسلمانان وحدت داشته باشند و از اختلافات پرهیز کنند ولی متاسفانه در شرایط حاضر مسئله افتراق بین مسلمانان به جایی رسیده است که مسلمانان خون هم را حلال می دانند و خون یکدیگر را به زمین می ریزند.
 
https://taghribnews.com/vdcezp8w7jh8fzi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی