تاریخ انتشار۱۳ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۲۱
کد مطلب : 258813
//دو خبر از بحرین//

تداوم تظاهرات مردم بحرین در دفاع از آیت‌الله عیسی قاسم/ افشای ابزار رایج اعتراف گیری رژیم آل خلیفه از سوی موسسه حقوقی الکرامه بحرین

مردم بحرین سه‌شنبه شب نیز به نشانه اعلام آمادگی برای دفاع از آیت‌الله «عیسی قاسم» رهبر معنوی انقلاب این کشور و گرفتن انتقام خون شهدا تظاهرات کردند.
تداوم تظاهرات مردم بحرین در دفاع از آیت‌الله عیسی قاسم/ افشای  ابزار رایج اعتراف گیری رژیم آل خلیفه از سوی موسسه حقوقی الکرامه بحرین
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، ساکنان منطقه السنابس محل سکونت خانواده‌های سه جوان اعدام شده، دیشب نیز با برگزاری تظاهراتی بر دفاع از حرمت آیت‌الله عیسی قاسم و پایبندی بر گرفتن انتقام از آل خلیفه تأکید کردند.
 
شبکه 14 فوریه گزارش داد که تحصن‌کنندگان در میدان الفداء در مجاورت منزل آیت‌الله عیسی قاسم، دیشب نیز نماز جماعت عشاء را به جا آوردند.
 
همچنین جمعی از ساکنان شهرک المصلی در مسجد این شهرک به راز و نیاز با خدا پرداخته و برای شفای عاجل «مصطفی حمدان» جوان 17 ساله که اخیرا در حمله نیروهای آل خلیفه مقابل منزل آیت‌الله عیسی قاسم زخمی شده است، دعا کردند.
 
همچنین تظاهراتی نیز در شهرک المعامیر تحت عنوان «از مرگ نمی‌ترسیم» برگزار شد و شرکت‌کنندگان در این تظاهرات شعارهایی در حمایت از آیت‌الله عیسی قاسم سر دادند.
در شهرک ابوقوه نیز همزمان با نزدیک شدن به سالروز انقلاب بحرین، تظاهرات برگزار شد.
 
موسسه حقوقی الکرامه بحرین فاش کرد
شکنجه ابزار رایج اعتراف گیری رژیم آل خلیفه در بحرین

 
موسسه حقوقی الکرامه بحرین اعلام کرد: رژیم آل خلیفه 5 جوان بازداشت شده منطقه بنی جمره را به بهانه شرکت درتظاهرات مورد شکنجه قرار داد به طوری که با این شیوه ضد حقوق بشری آنها را دست بسته دو روز کامل مجبور به ایستادن کرد تا به شرکت در تظاهرات اعتراف کنند.
 
به گزارش روزچهارشنبه پایگاه خبری اللؤلؤة، موسسه حقوقی الکرامه با اظهار نگرانی نسبت به احتمال استفاده از اعتراف جوانان به عنوان دلیلی برای محکومیت آنها در دادگاه از ماینا کیای، گزارشگر ویژه مرتبط با آزادی تجمع مسالمت آمیز و تشکیل جمعیت ها خواست از مقامات رژیم آل خلیفه بخواهند مانع این کار شوند.
 
نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه با لباس شخصی در روزهای 5 و6 دسامبر(15 و16 آذر) با حمله به خانه های 5 جوان 16تا 20 ساله موبایل های آنها را توقیف و آنها را به مکان نامعلومی انتقال دادند و این درحالی است که برای هیچیک از آنها حکم توقیف صادر نشد و دلیل بازداشت آنها نیز شرح داده نشد.
 
اولین ارتباط تلفنی خانواده های بازداشت شدگان باآنها در7 دسامبر(17 آذر) 2016 بود که آنها گفتند در مرکز پلیس البدیع بازداشت هستند که دادستان 30 روز به بازداشت آنها درغیاب وکیل مدافع اضافه کرد.
 
موسسه حقوقی الکرامه افزود: بازداشت شدگان به مرکز بازداشت (زندان) الحوض الجاف منتقل شدند.
 
این موسسه درگزارش خود تاکید کرد 5 جوان زندانی به خانواده های خود گفتند که مقامات زندان آنها را مجبور به ایستادن دو روز کامل و شکنجه بدنی برای اعتراف گرفتن درخصوص شرکت در تظاهرات کردند.
 
براساس این گزارش شکنجه 5 جوان بحرینی به حدی شدید بود که آنها را مجبور به اعتراف به دست داشتن در تخریب یا حمله به نیروهای امنیتی کند.
 
موسسه حقوقی الکرامه شکنجه دربحرین توسط رژیم آل خلیفه را برای انتقام ازمخالفان وگرفتن اعترافات از آنها به طوری که بعدا از آن به عنوان تنها وسیله برای محکوم کردن زندانیان از آن استفاده کنند دانست.
 
 
 
https://taghribnews.com/vdcezv8wxjh8nvi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی