تاریخ انتشار۳۰ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۸:۱۲
کد مطلب : 202319
مقام های فلسطینی

تونی بلر در خدمت منافع اسراییل است

تنا- لندن
سخنگوی سازمان آزادیبخش فلسطین: تونی بلر بدون تایید نتانیاهو هیچ حرکتی انجام نخواهد داد و او به دنبال حفاظت از منافع اسراییل است.
تونی بلر در خدمت منافع اسراییل است
مقام های فلسطینی، نخست وزیر سابق بریتانیا را به جانبداری از رژیم صهیونیستی متهم کرده ومی گویند تونی بلر به دنبال تامین منافع بلند مدت این رژیم است.
به گزارش خبرنگار تقریب (تنا) از لندن برخی از رسانه های انگلیس نوشتند که مقام های فلسطینی نسبت به میانجیگری تونی بلر برای انجام مذاکرات محرمانه میان اسراییل وحماس نا خشنود هستند.

روزنامه ایندیپندنت چاپ لندن در همین باره از قول حنان عشراوی از سخنگویان سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) نوشت :اقدام تونی بلر برای میانجیگری مذاکرات صلح محرمانه میان اسراییل ومقامات غزه ،چشم انداز یک صلح پایدار وتشکیل یک کشور مستقل فلسطینی را به خطر می اندازد.

این سخنان پس از آن مطرح شده است که تونی بلر در پی تلاش برای ایجاد یک آتش بس طولانی در نوار غزه وشکستن محاصره همه جانبه این منطقه از سرزمین های فلسطینی برآمده است اما فلسطینی ها اینک نخست وزیر سابق بریتانیا را متهم کرده اند که وی به دنبال حل مشکل فلسطین نیست بلکه هدف او تامین منافع داراز مدت اسراییل است.

خانم عشراوی گفته است ، مطابق شرایط این توافق حماس حق ندارد مرتکب هیچ حمله ای علیه اسراییل با هدف شکستن محاصره هشت ساله غزه شود.
وی همچنین گفته است : اسراییل به دنبال ایجاد شکاف وجدایی میان نوارغزه وکرانه باختری است واین دقیقا همان چیزی است که تونی بلر می خواهد انجام دهد.

روزنامه ایندیپندنت به نقل از این مقام فلسطینی نوشت تقسیم سرزمین های فلسطینی به منزله پایان دادن به ایده تشکیل یک کشور متحد و واحد فلسطینی است.
خانم عشراوی به روزنامه ایندیپندنت گفته است :تونی بلر آخرین فردی است که واجد شرایط برای میانجیگری است و ما به خوبی می دانیم که او طرف چه کسی است تونی بلر بدون تایید نتانیاهو هیچ حرکتی انجام نخواهد داد واو به دنبال حفاظت از منافع اسراییل است.

وی افزود : ما هم به دنبال برداشته شدن محاصره غزه هستیم اما این باید همراه با حفظ اتحاد ، همبستگی و پیوند جمعیتی ، سرزمینی واقتصادی با کرانه غربی باشد.

 
https://taghribnews.com/vdcezw8wojh87xi.b9bj.html
مرجع : رسانه های بریتانیا،خبرنگار تنا-لندن
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی