>> ما باید نماد خوبی از وحدت در جهان اسلام باشیمرسانه نقش کلیدی در تقریب بین مذاهب در مرحله پسا تکفیر دارد | خبرگزاری تقریب (TNA)
تاریخ انتشار۱۴ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۲۹
کد مطلب : 282420

ما باید نماد خوبی از وحدت در جهان اسلام باشیم/رسانه نقش کلیدی در تقریب بین مذاهب در مرحله پسا تکفیر دارد

در ادامه سلسله نشست های خبرگزاری تقریب، نشستی با موضوع "پسا تکفیر و فرصت های ایجاد شده برای تقریب" با حضور"مجتبی امانی" رئیس سابق دفتر حفاظت منافع ایران در مصر، در محل این خبرگزاری برگزار شد.
ما باید نماد خوبی از وحدت در جهان اسلام باشیم/رسانه نقش کلیدی در تقریب بین مذاهب در مرحله پسا تکفیر دارد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "مجتبی امانی" در ابتدای این نشست به ذکر مقدمه ای در مورد ظهور و بروز جریان های افراطی در جهان اسلام و شکست های پی در پی آنها پرداخت و سپس به سؤالات مطرح شده، پاسخ گفت.

وی در بخشی از سخنان خود با اشاره به تلاشهای جمهوری اسلامی ایران در مسیر تقریب بین مذاهب ومشکلاتی که در این مسیر با آن مواجه شده است، چگونگی موضع گیری جریانهای اسلامی در برابر داعش و نقاط ضعف و قوت آنها را تشریح کرد.

رئیس سابق دفتر حفاظت منافع ایران در مصر، در بخشی از سخنان خود گفت: ما می توانیم با سرمایه گذاری و تجاربی که از پدیده داعش به دست آمد، بدبینی که این گروه تروریستی نسبت به اسلام در دنیا به وجود آورده است را از بین ببریم و جهان اسلام بدون افراط و تفریط و بر اساس همکاری مشترک بین شیعه و سنی به فعالیت خود ادامه دهد.

وی ادامه داد: باید مرحله ظهور و افول داعش را از خاطره جریانهای اسلامی دور کنیم و وحدت جهان اسلام را به مسیری که امام خمینی(ره) بر آن تأکید داشتند، سوق دهیم و نماد خوبی از وحدت در جهان اسلام باشیم.

مجتبی امانی اظهار داشت: حامیان جریانهای اسلامی افراطی همواره در پی این بوده اند که جهان را نسبت به اسلام و آخرین دین آسمانی و نه فقط شیعه یا سنی بدبین کنند؛ بنابراین ما نیز در مقابل، باید افکار عمومی جهان اسلام را نسبت به پایه ها و ریشه های داعش آگاه کنیم و با برقراری ارتباط خوب بین شیعه و سنی در کشور خودمان، الگوی خوبی در این زمینه در جهان باشیم.

وی افزود: بعد از بین رفتن داعش، فرصت های خوبی برای تلاش در راه تقریب مذاهب به وجود آمده است، ما در این مرحله باید ارتباطات خود را گسترش دهیم و با حرکتهای تقریبی، مانع شکل گیری جریانهای اسلامی افراطی دیگر شویم و مواظب باشیم نمونه هایی همانند داعش به وجود نیاید.

وی در پایان بر نقش مهم رسانه در راه تقریب و وحدت در مرحله پسا تکفیر تأکید کرد و گفت:سازمانهای غیر حکومتی و مردمی و...هم می توانند با تکیه بر کار رسانه ای خوب و قوی در پیشبرد اهداف تقریبی تلاش کنند، تا آینده ای خوب برای همکاری با جهان اسلام ترسیم کنیم و حرکت پرشتابی را برای جبران سالهای گذشته در این مسیر داشته باشیم.
 
تهیه و تنظیم خبر: زهرا غلامی
 
گزارش تفصیلی این نشست متعاقبا منتشر می شود
https://taghribnews.com/vdcf00d0xw6dcja.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی