تاریخ انتشار۲ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۱۰
کد مطلب : 172125
امام جمعه شیعیان بحرین:

انتخابات یک طرفه هیچ اعتباری ندارد

آیت الله شیخ عیسی احمد قاسم امام جمعه شیعیان بحرین در خطبه های نماز جمعه در مسجد امام صادق (ع) در منطقه 'الدراز ' با اشاره به اهمیت مردم سالاری و انتخابات گفت : انتخابات بدون مشارکت معارضان و نخبگان هیچ ارزشی ندارد .
انتخابات یک طرفه هیچ اعتباری ندارد
به گزارش پایگاه خبری ' الوفاق' بحرین ، شیخ عیسی احمد قاسم گفت: هیچ یک از شرکت کنندگان در انتخابات نباید آسیب ببینند و همه باید حق ابراز عقیده خود را داشته باشند، اما دموکراسی ای که تنها به کسانی که بخواهند درتایید حکومت و دولت سخن گویند ،اجازه ابراز نظر را بدهد ، این نوع دموکراسی بی معنی است .

وی افزود: میزان مشارکت مردم در انتخابات و میزان مشارکت واجدان شرایط برای رای دادن در مقایسه با کسانی که انتخاباتی را تحریم می کنند ، بسیار مهم است و همچنین سطوح اجتماعی شرکت کنندگان در انتخابات بسیار مهم تر از شمار نامزدها است و اگر نخبگان یک جامعه در انتخابات شرکت نکنند، ارزش این انتخابات زیر سوال می رود و در مقابل هرچه سطح فرهنگی و جایگاه اجتماعی نامزدها و شرکت کنندگان در انتخابات بالاتر باشد و شمار بیشتری از مردم در این انتخابات شرکت کنند و معارضان بیشتری حضور داشته باشند ، این انتخابات با ارزش تر است و مردم آن را با ارزش و موثرتر می دانند اما اگر معارضان در اینگونه انتخابات شرکت نکنند ،از نظر آن ها این انتخابات بی ارزش است .
وی با اشاره به اینکه همه باید به نظرات یکدیگر احترام بگذارند، گفت: ترور از هر طرفی که باشد و تجاوز به حقوق دیگران مردود و محکوم است . قرار است انتخابات پارلمانی و شهرداری در تاریخ ۲۲ نوامبر برگزار شود.

شیخ عیسی احمد قاسم رهبر معنوی انقلاب مردم بحرین به شمار می رود. پس از آن که حمد بن عیسی آل خلیفه شاه بحرین مخالفانش را اندک خواند، به دعوت شیخ عیسی قاسم تظاهراتی با عنوان «لبیک یا بحرین» با حضور بیش از نیم ملیون نفر در منامه برگذار شد.

این تظاهرات بزرگ ترین تجمع تاریخ کشور بحرین بود که بیش از ۵۰٪ بحرینیان در آن حضور داشتند، به گونه ای که برخی از کارشناسان این راهپیمایی را «همه پرسی» خواندند.


https://taghribnews.com/vdcf00dytw6deya.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی