تاریخ انتشار۶ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵۹
کد مطلب : 199720

دیدار وزیرامورخارجه کشورمان با مقامات عراقی/ تاکید دوباره ظریف بر حمایت از ملت و دولت عراق

محمدجوادظریف در آخرین دور از سفر منطقه ای خود در بغداد با رئیس جمهور، نخست وزیر، رئیس مجلس ، وزیر امورخارجه و رئیس مجلس اعلای عراق دیدار و درباره مسائل دوجانبه ، منطقه و حل بحران تروریسم بحث و گفتگو کرد.
دیدار وزیرامورخارجه کشورمان با مقامات عراقی/ تاکید دوباره ظریف بر حمایت از ملت و دولت عراق

به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)  دکتر محمد جوادظریف عصر دوشنبه در دیدار با "فواد معصوم" رئیس جمهور عراق
توافق هسته ای را محصول نگاه متفاوت و جدید ایران دانست که می تواند برای حل مشکلات منطقه ای نیز به کار گرفته شود.

وی افزود: برای همین من اولین سفر خودم را پس از توافق به کشورهای منطقه و همسایه انتخاب کردم و پیام من این است که ما و کشورهای منطقه می توانیم منادی گفتگو و همکاری برای رفع سوء تفاهم ها باشیم. 

"فؤاد معصوم" نیز در این دیدار با تبریک نهایی شدن پرونده هسته ای ایران،  این امر را موجب ثبات و آرامش در منطقه  خواند که نفع آن نه تنها به ایران بلکه به تمام کشورهای منطقه می رسد. 

رئیس جمهور عراق همکاری کشورهای ایران، عراق، ترکیه  و کشورهای خلیج فارس به ویژه عربستان را برای صلح و ثبات منطقه بسیار مهم توصیف کرد. 

وی افزود: بعداز توافق هسته ای شرایط منطقه عوض شده و دیگر ترس یا تهدید ساختگی وجود بمب اتم وجود ندارد، بنابر این می توان برای ریشه کنی تروریسم در منطقه به ویژه داعش همکاري کرد.

وزیرامورخارجه در دیدار با حیدر العبادی نخست وزیر عراق هم درباره توسعه همکاریها و مقابله با تروریسم در منطقه گفتگو آمادگی ایران را برای همه گونه همکاری با دولت وملت عراق اعلام کرد.

العبادی در این دیدار  گفت :در هر صورت داشتن فناوری هسته ای حق ایران است  و هیچ کس نمی تواند آن را نادیده بگیرد. نخست وزیر عراق، موفقیت ایران را موفقیت کل منطقه خواند و مواضع برخی کشورهای منطقه را غیر سازنده برشمرد. 

آقای ظریف در دیدار با ابراهیم جعفری همتای عراقی خود نیز گفت: آنچه به لطف خدا انجام شد، می تواند شروعی برای پایان دادن به مشکلات منطقه باشد؛ هم اکنون بهترین کار این است که یک گفتگوی منطقه ای برای فیصله دادن به سوء تفاهم ها برگزار شود.
ظریف با اشاره به خطر مشترکی که کل منطقه را تهدید می کند به ویژه تروریسم و افراط گرایی، بر همکاری و همفکری  کشورهای منطقه ازجمله ایران و عراق برای پایان دادن به این بحران تاکید کرد.

ابراهیم جعفری در این دیدار با بیان اینکه عراق وطن دوم ایرانی هاست، افزود: زمانی این سفر انجام می شود که شما پیروزی مسلمی را در موضوع هسته ای رقم زده اید.

دو طرف هم چنین در خصوص مسائل دو جانبه بویژه در حوزه های مالی و اقتصادی و نیز در خصوص مشکلات اتباع دو کشور رایزنی کردند.

وزیرامورخارجه کشورمان صبح امروز پس از زیارت حرمین شریفین جوادین در کاظمین به تهران بازگشت.

 
https://taghribnews.com/vdcf01dyxw6d1ea.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی