تاریخ انتشار۲۹ دی ۱۳۹۵ ساعت ۸:۳۳
کد مطلب : 257329
استاندار آذربایجان غربی:

وحدت کلید انسجام هر نظام است

تنا آذربایجان غربی
استاندار آذربایجان غربی گفت: وحدت تشیع و تسنن کلید انسجام نظام است و برای وجود این موهبت الهی در این استان باید خدا را شاکر باشیم.
وحدت کلید انسجام هر نظام است
به گزارش خبرگزاری تقریب از ارومیه، قربانعلی سعادت در ادامه سفر خود به شهرستان مهاباد در نشست صمیمی با فعالان سیاسی، مدنی، اقتصادی و سازمان های مردم نهاد در تالار فرمانداری مهاباد اظهار کرد: مسئولانی که در جمهوری اسلامی ایران به مردم خدمت می کنند همواره پیام آوران وحدت بوده اند و خدا را باید شاکر بود.
وی با اشاره به هم مرزی آذربایجان غربی با سه کشور افزود: مرزهای ما در استان از امن ترین مرزهاست و باید همواره اتحاد و همدلی داشته باشیم چرا که امنیت باعث توسعه پایدار در منطقه می شود.
استاندار آذربایجان غربی با قدردانی از وحدت مسلمانان شیعه و سنی استان آذربایجان غربی، تصریح کرد: اتحاد و همدلی بی‌نظیری میان مسلمانان شیعه و سنی استان وجود دارد که این وحدت سبب جلوگیری از مشکلات شده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه هدف منشور شهروندی توجه دولت به اقوام و مذاهب است، اضافه کرد: توجه ویژه دولت به اقوام و مذاهب کشور، بخشی از هدف منشور شهروندی است که توسط رئیس جمهوری رونمایی شد.
سعادت با بیان اینکه در حوزه اقوام و مذاهب کارهای خوبی انجام گرفته است، خاطرنشان کرد: منشور اقوام یکی از این اقدامات است که به منظور توجه کامل به اقوام مختلف کشور و حقوق شهروندی صورت گرفت.
وی در خصوص بکارگیری نیروهای اقوام در استان آذربایجان غربی، اذعان کرد:  زمینه استفاده از نیروهای بومی و اقوام برای مسئولان در دستگاه های مختلف هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد و در شرایط حاضر این امر مهم انجام می گیرد.
استاندار آذربایجان غربی اظهار کرد: برای اجرای مشارکت عمومی، اعتمادسازی و بازسازی اعتماد ملی کارهای خوبی انجام شده است و بر این اساس در آذربایجان غربی و در بخش های کردنشین از بخشداران بومی و محلی استفاده شده و فرماندار مهاباد هم مهابادی است.
جعفر کتانی، معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه شهرستان مهاباد نیز در این نشست با بیان اینکه وحدت، همدلی و اتحاد بین مسئولان و مردم در مهاباد بی نظیر است، گفت: همدلی و همسویی مسئولان در مهاباد رمز موفقیت و پیشرفت اهداف نظام و دولت در منطقه است.
امام جمعه شهرستان مهاباد نیز در این نشست خواستار ساخت مصلایی در حد شان مردم این شهرستان شد.
ماموستا ملا قادر سهرابی در ادامه خواستار رفع سریعتر مشکلات کشت و صنعت مهاباد و کارگران این مجموعه شد.
در این نشست فعالان و منتخبان شهرستان مهاباد، نظرات و دیدگاه های خود را در خصوص مسایل و مشکلات شهرستان با مقام عالی استان در میان گذاشتند.
درخواست احداث مصلی، کمک به حل مسائل و مشکلات کشت و صنعت و شهرداری و شورای اسلامی شهر، کمک به احیای واحدهای تولیدی و صنعتی مشکل دار، در نظر گرفتن مزیت ها و تشویق های سرمایه گذاری در شهرستان های محروم، رفع مشکلات مربوط به تصفیه خانه آب شرب، احداث بیمارستان جدید، تکمیل محور مواصلاتی ارومیه-مهاباد و مهاباد- میاندوآب، رسیدگی به وضعیت مدارس تخریبی، اتمام ساختمان پیراپزشکی، حمایت بیشتر از سمن ها، انجام حمایت های لازم برای مدیریت و بهره برداری از منطقه نمونه گردشگری دریاچه سد مهاباد، بکارگیری و انتصاب نیروهای بومی و محلی در پست های مدیریتی و لزوم ارتقای نرخ مشارکت اقوام و ادیان در سطوح مدیریتی از جمله درخواست ها و پیشنهادات فعالان سیاسی، مدنی و اقتصادی شهرستان مهاباد در دیدار با استاندار آذربایجان غربی بود.
 
https://taghribnews.com/vdcf0ed01w6dtma.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی