تاریخ انتشار۹ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۱۵
کد مطلب : 277525
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

حج باید به کانون معرفتی و معنوی تبدیل شود/ زائران بیت الله الحرام سفیران فرهنگی جمهوری اسلامی باشند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: حج باید برای همه به کانون معرفتی و معنوی تبدیل شود و این اصل اساسی نباید مورد غفلت قرار گیرد.
حج باید به کانون معرفتی و معنوی تبدیل شود/ زائران بیت الله الحرام سفیران فرهنگی جمهوری اسلامی باشند
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، سیدرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، صبح امروز در آیین بدرقه حجاج بیت الله الحرام با بیان این مطلب افزود: همه چیز باید در ذیل این اصل معرفتی و معنوی تعریف شود.
 
وی ادامه داد: در شعار امسال حج نیز بر همین اصل استوار معنویت تاکید شده است و باید بدانیم که حج بدون معنویت و معرفت به مقصود نمی رسد.
 
صالحی امیری گفت: هموار کردن این مسیر برای اعزام زائران کار بزرگی است که در یک سال گذشته با همت و تلاش نمایندگی ولی فقیه، تلاش موثر دولت و اجماع ملی که در شورای عالی امنیت ملی شکل گرفت، ایجاد و همه موانع این امر برطرف شد.
 
وی ضمن ابراز امیدواری برای داشتن حجی عزتمند و پر برکت، خطاب به زائران تاکید کرد: همه بر این باور هستیم که کعبه هویت، دیانت و نقطه اتصال ما با حضرت حق تعالی است؛ بنابراین هر کسی در این مسیر قدم بردارد می تواند رضایت حق را جلب کند.
 
وی در عین حال تصریح کرد: امسال همه زائران  باید تلاش کنند به عنوان سفیران فرهنگی جمهوری اسلامی ایران باشند و پیام وحدت، انسجام و برادری و صلح و صمیمیت را به گوش همه مسلمانان جهان برسانند.
 
صالحی امیری با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه "در حج و در نزد مسلمانان افشاگر صهیونیست باشید"، ادامه داد : پیام مظلومیت مسلمانان را  به  جهانیان منعکس کنید، زیرا دشمنان همواره در فکر توطئه علیه مسلمانان هستند.
 
وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی افزود: شما زائران باید نماد اخلاق، قانون و نظم باشید و انتظار ما دولت مردان نیز این است که حجاج پرچمدار اخلاق و فضیلت باشند.
 
وی در پایان خطاب به زائران بیت الله الحرام گفت: برای همه مسلمانان و نجات اسلام از چنگال داعش و متحجران دعا کنید زیرا امروز خاورمیانه از جمله عراق، سوریه، لبنان و ... در آتش کینه متحجران می سوزد و دعای خیر شما باعث می شود تا دنیای اسلام به صلح و برادری برسد.
 
 
 
https://taghribnews.com/vdcf0ed0tw6deta.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی