تاریخ انتشار۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۴۵
کد مطلب : 267021

تأکید رهبر طایفه مریدی آفریقا بر گفت‎وگو میان مذاهب

رهبر صوفی های مریدی سنگال و آفریقا در پیامی به جشنواره "بهار شهادت" بر ضرورت گفت‎وگو میان مذاهب و ادیان تاکید کرد.
تأکید رهبر طایفه مریدی آفریقا بر گفت‎وگو میان مذاهب
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، شیخ "سیدی المختار جاکر" شیخ طایفه مریدی سنگال و آفریقا در پیامی که از سوی شیخ "شعیب کیبی" در سیزدهمین جشنواره بین المللی "بهار شهادت" در کربلا قرائت شد، آمادگی خود را برای همکاری کامل با آستان‎های مقدس عراق در زمینه‎های مختلف برای تحقق وحدت اسلامی اعلام کرد.
 
شیخ جاکر اعیاد شعبانیه را از سوی مردم آفریقا به جهانیان تبریک و تهنیت گفت و بیان داشت: کشورهای آفریقایی عشق و علاقه ویژه‎ای به ائمه اطهار (ع) به ویژه حضرت سید الشهدا(ع) دارند.
 
وی ادامه داد: ما همواره بر وحدت اسلامی و ضرورت گفت‎وگو میان مذاهب اعتقاد داریم و امیداوریم روابط میان طایفه صوفیان و پیروان اهل بیت (ع) افزایش یابد.
 
رهبر صوفی های مریدی سنگال و آفریقا در پایان به علت کهولت سن و مسؤولیت‎های بسیار، از حضور در سیزدهمین جشنواره بین المللی بهار شهادت عذر خواهی کرد.
 
همچنین شیخ "عبدالرحمن الرحمانی" از علمای افغانستان در این همایش، با اشاره به احادیث، امام حسین (ع) را کشتی نجات و هدایت انسان‎ها خواند و بر تقریب بین مذاهب و افزایش همکاری‎های اسلامی تاکید کرد.
 
سیزدهمین جشنواره بین المللی "بهار شهادت" از 10 اردیبهشت همزمان با سالروز ولادت با سعادت امام حسین(ع) در کربلا گشایش یافت.
 
https://taghribnews.com/vdcf0ed0yw6dvxa.igiw.html
مرجع : رسا نیوز
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی