تاریخ انتشار۱۹ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۵۶
کد مطلب : 214425
امیر عبداللهیان :

رویکرد نظامی در یمن خطاست/ایران به تلاش خود برای گفتگوی یمنی- یمنی ادامه می دهد

معاون وزیر خارجه کشورمان در آستانه برگزاری نشست ژنو با موضوع یمن، در گفتگو با نماینده دبیرکل سازمان ملل ، تأکید کرد: رویکرد نظامی در یمن خطاست.
رویکرد نظامی در یمن خطاست/ایران به تلاش خود برای گفتگوی یمنی- یمنی ادامه می دهد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "حسین امیرعبداللهیان"با تشکر از نقش نماینده دبیرکل سازمان ملل تاکید کرد: تهران از ایتدای بحران، رویکرد نظامی را خطا دانسته و همواره بر راه کار سیاسی تاکید کرده است.

معاون عربی و آفریقای  وزیر خارجه افزود: تهران به تلاش خود برای ترغیب گفتگوهای واقعی و موثر یمنی-یمنی ادامه خواهد داد.

امیرعبداللهیان، توقف حملات علیه یمن را هم زمان با شروع گفتگوهای هفته آینده در ژنو مثبت خواند و بر ضرورت توقف کامل حملات و شکستن محاصره انسانی تاکید کرد.

"اسماعیل ولد الشیخ احمد" نماینده دبیرکل سازمان ملل هم در این گفتگو در مورد  برقراری آتش بس و شروع گفتگوهای ژنو ابراز خوشبینی کرد و با تقدیر از نقش جمهوری اسلامی ایران در کمک به حل سیاسی بحران یمن، خواستار کمک بیشتر همه طرفها برای حصول نتایج گفتگوها شد.

امیرعبداللهیان همچنین در دیدار با "علی حسن خلیل، " وزیر دارایی لبنان گفت: ایران از هر توافق برآمده از تفاهم ملی لبنانی حمایت می کند.

وی برگزاری گفتگوهای ملی با مدیریت "نبیه بری" رئیس مجلس نمایندگان را گام مثبتی برای رسیدن به توافق جریانهای سیاسی لبنانی در خصوص مسائل آن کشور دانست و بر ضرورت توسعه روابط دو جانبه در زمینه های اقتصادی تجاری دو کشور تاکید کرد.

"علی حسن خلیل" وزیر دارایی لبنان نیز با تبریک مجدد توافق هسته ای، بر آمادگی کشورش برای توسعه روابط اقتصادی و تجاری با ایران در دوره جدید تأکید کرد.

وزیر دارایی لبنان همچنین نقش جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریسم و کمک به حل و فصل سیاسی بحران های جاری در منطقه را سازنده توصیف کرد.

در این دیدار روابط دوحانبه و تحولات جاری لبنان و منطقه بررسی شد.
 
https://taghribnews.com/vdcf0jd0tw6dyja.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی