تاریخ انتشار۱۲ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۴۹
کد مطلب : 203823
علی اکبر ولایتی؛

به حسن نیت آمریکاییها امیدی نداریم

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام : هیچ امیدی به حسن نیت آمریکاییها در مورد مساله نگارش برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) نداریم همانطور که از مدتها قبل این امید وجود نداشته است.
به حسن نیت آمریکاییها امیدی نداریم

به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا) علی اکبر ولایتی پنجشنبه درحاشیه مراسم پایانی جشنواره انتخاب کتاب سال رضوی در مشهد درجمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره سخنان وزیرامورخارجه آمریکا که گفت 'فشارها را علیه ایران افزایش می دهیم گفت: سابقه آمریکاییها درمواجهه با جمهوری اسلامی بسیار بد است لذا سخن آقای کری علیه ایران خلاف انتظار ما نبوده است.
ولایتی افزود: جمهوری اسلامی ایران هیچگاه نسبت به مسوولان آمریکایی خوش بین نبوده و اگر آمریکاییها اقدامی در جهت مذاکرات با ایران انجام داده اند در راستای حفظ منافع خود عمل کرده اند.

مشاور عالی رهبر معظم انقلاب در امور بین الملل افزود: مردم و مذاکره کنندگان ایران تلاش کردند از منافع ملی حفاظت کنند پس اگر دستاوردی در این زمینه داشته ایم در نتیجه تلاش آمریکاییها نبوده بلکه نتیجه تلاش کسانی بوده که در این مذاکرات به نفع جمهوری اسلامی ایران اقدامات جدی و پیگیر انجام دادند.

وی در ادامه درباره جشنواره انتخاب کتاب سال رضوی هم گفت: برگزاری سالانه این رویداد فرهنگی سنت بسیار خوبی است که آستان قدس رضوی درباره کار پژوهش برای امام رضا(ع) و معارف مربوط به آن حضرت انجام می دهد.

ولایتی افزود: این جشنواره فرصتی برای افراد صاحبنظر و فرهیختگانی کوشا در این حوزه است تا بتوانند آثار خود را عرضه کنند و ثمره تلاش آنها در قالب عرضه کتابهای ارزشمند و نفیس به مردم ایران و جهان اسلام تبلور می یابد.
وی گفت: تلاشی که آستان قدس رضوی از سالها قبل در راستای برگزاری جشنواره انتخاب کتاب سال رضوی آغاز کرده و همواره رو به کمال بوده موجب ترویج معارف اهل بیت(ع) به ویژه حضرت رضا(ع) در جهان اسلام شده است.
https://taghribnews.com/vdcf0md0mw6dxca.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی