تاریخ انتشار۵ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۱۷
کد مطلب : 236025

افت صنعت گردشگری در ترکیه

صاحبان و دست اندرکاران صنعت گردشگری در ترکیه نسبت به مشکلات جدی این صنعت در سال 2017- 2018 و بدنبال افت شدید درآمد این صنعت در سال جاری خبر دادند.
افت صنعت گردشگری در ترکیه
شمار گردشگران خارجی که از ترکیه دیدن می کنند، بشدت کاهش یافته است. در سال جاری نزدیک به 16.5 درصد از شمار گردشگرانی که از ترکیه دیدن می کنند، درمقایسه با سال گذشته میلادی کاهش یافته است.
عثمان آییک مدیر اتحادیه هتل داران ترکیه در مصاحبه ای گفت، مناطق گردشگری ترکیه شاهد روزهای تاریکی هستند، که این موضوع نه تنها هتل ها بلکه مغازه ها و مردم  این مناطق را نیز تحت الشعاع قرار داده است. این موضوع درحالی اتفاق افتاده است که ما شاهد 15 سال رشد و حرکت رو به جلو بودیم.
وی افزود، سطح زندگی مردم نسبت به 15 سال پیش پیشرفت قابل ملاحظه ای کرده است، اما به یک دفعه همگی این امکانات در حال ازبین رفتن است. این ممکن است علاوه بر مشکلات اقتصادی به بروز مشکلات اجتماعی نیز منجرشود. باید بپذیریم که سال 2016 با زیان مالی همراه بوده است و باید برای جبران آن در سال آتی بکوشیم. اما اگر واقع بین باشیم احتمال ضرر مالی در سال آتی نیز وجود دارد.  
رئیس اتحادیه هتلداران ترکیه افزود، در این بخش نزدیک 80 میلیارد دلار سرمایه گذاری شده و نزدیک به یک میلیون نفر نیز در آن شاغل هستند. اگر اقدامات جدی در این راستا انجام نشود، سال 2017 بدتر از امسال خواهد بود
در 4 ماه اول سال جاری میلادی نزدیک به 6 میلیون گردشگر از ترکیه دیدن کرده اند.
تنش سیاسی بین روسیه و ترکیه از اصلی ترین عوامل افت دراین صنعت ترکیه بوده است. همچنین ناامنی و بمب گذاری ها از دیگرعوامل این موضوع بوده اند.
شمار گردشگرانی که از دیگر کشورها وارد ترکیه شده اند در مقایسه با سال 2015 به میزان 28 درصد کاهش داشته است. این جدی ترین رکود در صنعت گردشگری ترکیه پس از سال 1999 است.
https://taghribnews.com/vdcf0vd0tw6dmxa.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی