تاریخ انتشار۲۷ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۰۳
کد مطلب : 166528

گسترش موج تحريم کالاهای صهيونيستی در اروپا

با افزایش اقدامات ضد فلسطینی رژیم صهیونیستی، موج تحریم کالاهای ساخت این رژیم در اروپا شدت گرفته است.
گسترش موج تحريم کالاهای صهيونيستی در اروپا
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) ، "مایکل دیس" هماهنگ کننده تحریم کالاهای اسرائیلی در اروپا در گفت و گو با شبکه المیادین اظهار داشت: دولت های کشورهای اروپا نه تنها نتوانسته اند اسرائیل را به علت نقض مداوم قوانین بین المللی و کشتار مداوم ملت فلسطین تحت پیگرد قرار دهد حتی این دولت ها به اسرائیل کمک نظامی نیز ارائه می دهند، بر همین اساس فعالان فلسطینی تصمیم گرفتند به نحوی دیگر این رژیم را به مانند رژیم سابق آپارتاید در آفریقای جنوبی در عرصه بین المللی به انزوا بکشانند.

وی افزود: ما پس از حملات اسرائیل به نوار غزه شاهد تظاهرات صدها هزار نفری در حمایت از تحریم کالاهای اسرائیلی در اروپا بوده ایم، در ایرلند یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر با امضای طوماری خواستار تحریم اسرائیل و عدم سرمایه گذاری در آن شده اند، از چند روز پیش نیز یک فروشگاه زنجیره ای که بزرگترین فروشگاه زنجیره ای در ایرلند به شمار می آید به ۱۵۰ شعبه خود دستور داده است که از فروش کالاهای اسرائیلی خودداری کنند.

هماهنگ کننده تحریم کالاهای اسرائیلی در اروپا در بخش دیگری گفت: ما اکنون شاهد افزایش نگرانی درمیان اسرائیلی ها درخصوص این تحریم ها هستیم، مقامات این رژیم و از جمله وزیر دارائی اسرائیل درباره شکست مذاکرات و زیان های چند میلیون دلاری اسرائیل به علت تحریم ها هشدار داده است. تا چند وقت پیش نگاه همه به موضوع تحریم اسرائیل به این شکل بود که آن را اقدامی از سوی چپگرایان به شمار می آوردند اما اکنون شاهد فراگیر شدن این تحریم ها هستیم و بسیاری از بانک ها از سرمایه گذاری در اسرائیل خودداری می کنند. نتانیاهو در در لابی صهیونیسم (ایپک) در آمریکا یک سوم سخنرانی خود را به انتقاد از موج تحریم علیه اسرائیل اختصاص داد و آن را یهودی ستیزی و افراط گرایانه به شمار آورد.

یک روزنامه صهیونیستی از خشم اسرائیلی ها به علت ناتوانی از صدور کالاهایشان به اروپا و خصوصا فرانسه و انگلیس و کشورهای اسکاندیناوی خبر داده است، اکنون آگاهی ها در اروپا در حال افزایش است و اتحادیه های کارگری و نهادهای غیر دولتی و فعالان سیاسی به صورت فزاینده ای درحال پیوستن به کمپین تحریم کالاهای اسرائیلی هستند.
https://taghribnews.com/vdcf0vdycw6dvta.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی