تاریخ انتشار۲۶ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۱۵
کد مطلب : 271729

بازگشایی میدان «اللؤلؤه» بحرین/جلوگیری نیروهای آل خلیفه از درمان شیخ عیسی قاسم

میدان اللؤلؤه که نماد انقلاب ملت بحرین به شمار می آید، پس از ۶ سال بازگشایی شد.
بازگشایی میدان «اللؤلؤه» بحرین/جلوگیری نیروهای آل خلیفه از درمان شیخ عیسی قاسم
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، میدان اللؤلؤه بحرین که نماد انقلاب مردمی علیه دیکتاتوری آل خلیفه به شمار می آید، پس از 6 سال بازگشایی شد؛ این میدان که در سال 2011 با یورش نیروهای امنیتی آل خلیفه و آل سعود مسدود شده بود، با تغییر نام به «تقاطع الفاروق» بازگشایی شد.

بازگشایی این میدان با حضور گسترده نیروهای امنیتی و پلیس راهنمایی و رانندگی در ساعت های پایانی شب صورت گرفت.

گفتنی است، میدان اللؤلؤه در منامه مرکز انقلاب ملت علیه آل خلیفه به شمار می آمد و جمع کثیری از انقلابیان در این میدان تجمع کرده بودند؛ این تجمع با یورش مسلحانه نیروهای بحرین، عربستان و امارات به پایان رسید و طی این حمله خونین جمعی از مردم شهید، زخمی و بازداشت شدند.

خبر دیگر اینکه، جمعیت الوفاق اسلامی بحرین در پیامی، نسبت به ادامه اقامت اجباری علیه آیت الله "شیخ عیسی قاسم" رهبر شیعیان این کشور از سوی نیروهای امنیتی آل خلیفه واکنش نشان داد و افزایش خشونت امنیتی و قضایی علیه شهروندان به دلیل مطالبه حقوق و آزادی را محکوم کرد.

این جمعیت افزود: اقامت اجباری علیه شیخ عیسی قاسم از پیگیری درمان وی از  سوی پزشکان جلوگیری می کند، خانواده و بستگان شیخ عیسی قاسم نیز در هنگام دیدار با وی با مشکلات فراوانی مواجه می شوند؛ این فشار و محاصره امنیتی علیه شیخ و منطقه الدراز در حالی گسترش می یابد که رسانه های دولتی در حال تکذیب محاصره هستند.

الوفاق اسلامی تصریح کرد: تحولات اخیر در بحرین، زنگ خطر افزایش بحران سیاسی و امنیتی از سوی دولت را به صدا درآورده است و بحرین را به سوی پیچیدگی حقوقی و سیاسی سوق می دهد؛ ممنوعیت تجمع مسالمت آمیز، سرکوب فعالیت سیاسی، محاکمه شهروندان عادی در دادگاه های نظامی و افزایش خشونت امنیتی و افزایش آمار شهدا و مجروحان و بازداشت شدگان مؤید این مسأله است.

در بخش دیگری از این پیام آمده است: نقش کمیساریای عالی تحکیم مبانی حقوق بشر، به ویژه پس از اعلام سفر نماینده این کمیساریا به بحرین که پس از سال ها سنگ اندازی محقق می شود، از اهمیت فراوانی برخوردار است؛ مخالفت نظام بحرین با بازدید نمایندگان و هیأت های سازمان ملل باید با فشار گسترده جهانیان همراه شود.

جمعیت الوفاق ادامه داد: بحران سیاسی در بحرین به حمایت بین المللی نیاز دارد،  به ویژه اینکه بحران حقوقی تنها با ایفای نقش جدی سازمان ملل و کمیساریای عالی حقوق بشر حل و فصل خواهد شد.
 
 
https://taghribnews.com/vdcf0yd01w6deea.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی