تاریخ انتشار۵ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۰۰
کد مطلب : 261027

وحدت می تواند پیش زمینه تمدن اسلامی باشد

حجت الاسلام والمسلمین دکتر نبویان شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی را بازیچه دست دشمنان برای ایجاد اختلاف و تفرقه دانست و تأکید کرد که این دو گروه از دایره مسلمانان خارجی هستند.
وحدت می تواند پیش زمینه تمدن اسلامی باشد
نخستین همایش بین المللی وحدت و تمدن نوین اسلامی با رویکرد نهادینه کردن فرهنگ تقریب پیش از ظهر امروز 5  اسفند در سالن همایش های مجتمع عالی امام خمینی(ره) قم برگزار شد.
 
حجت الاسلام سید محمود نبویان دبیراجرایی همایش و معاون فرهنگی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در این همایش با اشاره به وحدت به عنوان ضرورت مهم دنیای امروز اظهار داشت: مسأله وحدت در میان منابع مذاهب اسلامی تأکید زیادی شده است، همچنان که خداوند در قرآن کریم می فرماید از مشرکان نباشید و مشرکان کسانی هستند که در دین خود تفرقه ایجاد می کنند.
 
وی افزود: طبق آیات قرآن کریم مشخص می شود آموزه وحدت مخصوص دین اسلام نیست و همه ادیان به وحدت میان خودشان توصیه شده بودند و جالب تر آن که در قرآن تأکید می شود کسانی که به دنبال تفرقه هستند هیچ ارتباطی با پیامبر اسلام ندارند و به همین جهت نباید بر اختلاف انگیزان در اسلام نام مسلمان گذاشته شود.
 
حجت الاسلام نبویان با بیان این که وحدت و تقریب پیش زمینه تشکیل امت اسلامی است، ابراز داشت: البته ملاک وحدت در تمدن اسلامی ربوبیت خدا است و در این بین ربوبیت اومانیستی و فرعونی کنار می رود، بنابراین وحدت میان فرق اسلامی مسأله ای حیاتی، ضروری است و ارزش آن بویژه در دنیای امروز و شرایط فعلی جهان غیر قابل انکار است.
 
وی ابراز داشت: طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب امروز باید به دنبال مقابله با دشمنان نقدی و بالفعل باشیم؛ امروز وقت آن نیست که به دنبال دست گذاشتن روی نقاط اختلاف بین مذاهب اسلامی برویم، بنابراین وحدت می تواند پیش زمینه تمدن باشد و البته دشمن هم فهمیده است اگر ما به وحدت برسیم همه برنامه ریزی های شان به هم می ریزد و به همین جهت هم روی شیعه و هم سنی سرمایه گذاری کرده است.
 
وی با اشاره به راه اندازی سنی آمریکایی و شیعه انگلیسی توسط دشمنان، آنها را بازیچه دست دشمنان برای ایجاد اختلاف و تفرقه دانست و عنوان داشت: طبق آموزه های اسلامی و همچنین سخنان رهبر معظم انقلاب این دو گروه قطعا از دایره مسلمانان خارج هستند؛ در روایات ما نشان می دهد حتی حضرت علی(ع) در زمان خلافت و حکومت خود نیز به وحدت اهمیت زیادی می دادند؛ حال در دنیای امروز که دشمن در فکر خاموش کردن ندای اسلام است این مسأله نمود دوچندانی دارد.
 
رییس پژوهشگاه مطالعات تقریبی با تأکید بر این که باید نقش وحدت و ضرورت آن در بین امت اسلامی تبیین شود، ابراز کرد: این وحدت زمینه ساز هماهنگی هرچه بیشتر امت اسلامی است و ما این همایش را با حضور اساتید و بزرگان حوزه برگزار کرده ایم تا از آنها درخواست کنیم در این راه دست ما را بگیرند و در تبیین و تعریف درست نقش وحدت در تمدن نوین اسلامی یاری گر ما باشند.
 
https://taghribnews.com/vdcf0yd0ew6dvxa.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی