تاریخ انتشار۲ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۰۶
کد مطلب : 272593

قدس، نماد پیروزی حق بر باطل در نبرد با صهیونیسم

همبستگی با فلسطین اشغالی فرصتی برای پیروزی حق بر باطل است، زیرا وعده خداوند است که در نهایت حقیقت و عدالت پیروز خواهد شد.
قدس، نماد پیروزی حق بر باطل در نبرد با صهیونیسم
پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1357 آخرین جمعه ماه مبارک رمضان از سوی امام خمینی (ره) روز جهانی قدس و همبستگی با مبارزات مردم فلسطین و لبنان علیه اشغالگری رژیم صهیونیستی اعلام شد.

همه ساله با برگزاری روز جهانی قدس، پیروان دین اسلام و همچنین کشورهای غیر مسلمان متوجه بحران فلسطین شده و به درک این نکته می‌رسند که پشت سر این بی عدالتی جهانی کشورهای غربی به رهبری آمریکا قرار گرفتند.

بنابراین موضوع مبارزه مردم فلسطین علیه اشغالگری‌های رژیم صهیونیستی فقط یک موضوع مذهبی یا سیاسی نبوده بلکه بازتاب نظم موجود بین‌المللی است که در آن اصل بی عدالتی و روا داشتن ظلم و ستم توسط قوی بر ضعیف به صراحت مشاهده می شود.

برخلاف تغییر و تکامل نظام سیاسی و حقوقی بین‌الملل پس از 2 جنگ جهانی و تهدید از بین رفتن جهان بر اثر جنگ هسته‌ای، نهادهای جهانی که برای حل و فصل اختلافات و مقابله با تجاوز و اشغالگری‌ها ایجاد شدند، در برابر جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین ناتوانی خود را به نمایش می‌گذارند.

امام راحل (ره) زمانی که موضوع روز جهانی قدس را مطرح کرد، ضمن تأکید بر ضرورت وحدت و همبستگی مسلمانان، این پرسش را مطرح کرد که چرا با اینکه مسلمانان اکثریت مطلق جمعیت منطقه را تشکیل می‌دهند و کشورهای اسلامی جهان نیز ظرفیت‌های عظیمی را در اختیار دارند، نمی‌توانند در مقابل تجاوز و اشغالگری‌های رژیم صهیونیستی ایستادگی کنند و چرا باید حق ضعیف تر از باطل باشد؟

پاسخ این پرسش‌ها در این نهفته است که هم در آن زمان و هم در حال حاضر، کشورهای مسلمان جهان به طور عمده منافع ملی خود را بر منافع مشترک امت اسلامی ترجیح می‌دهند که وضعیت فلسطین اشغالی طی 7 دهه اخیر این واقعیت را بسیار روشن نشان می‌دهد.

متاسفانه از آن زمان تا به حال چیز زیادی عوض نشده و نظم بین‌الملل به صورت سابق خود باقی مانده و شکاف میان کشورهای مسلمان افزایش پیدا کرده که هر کدام به دنبال تحقق منافع محدود و کوتاه مدت ملی خود می‌باشند.

البته این مهم نیز قابل درک است که موضوع آزاد سازی سرزمین‌های اشغالی فلسطین از وجود رژیم صهیونیستی به زمان نیاز داشته و هیچ کسی انتظار حل آن را در کوتاه مدت ندارد.

در این میان برجسته سازی همبستگی خود با فلسطین در روز جهانی قدس فرصتی است که بدون تردید به نزدیک شدن به پیروزی کمک می‌کند، چون وعده خداوند است که در نهایت حقیقت و عدالت پیروز خواهد شد.

«حسین اسوبعلی‌اف» کارشناس مسائل سیاسی و اسلامی قرقیز
 
https://taghribnews.com/vdcf10d0mw6deta.igiw.html
مرجع : فارس
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی