تاریخ انتشار۲ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۳۳
کد مطلب : 172099
خطیب جمعه تهران:

هدف ائتلاف ضد داعش از بین بردن منابع صنعتی و نظامی سوریه است/اعدام شیخ نمر برای حکومت عربستان بسیار گران تمام می شود

موحدی کرمانی با اشاره به صدور حکم اعدام آیت الله نمر توسط نظام عربستان گفت: عربستان باید حواسش را جمع کند که اعدام کردن یک روحانی شیعه برای این حکومت بسیار گران تمام می شود و اگر این کار انجام شود، بترسد از اینکه ظالمین بدست ظلمشان از بین بروند.
هدف ائتلاف ضد داعش از بین بردن منابع صنعتی و نظامی سوریه است/اعدام شیخ نمر برای حکومت عربستان بسیار گران تمام می شود
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، آیت الله موحدی کرمانی درخطبه اول نماز جمعه تهران با اشاره به نامگذاری امسال به نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی و با تاکید بر وظیفه مسئولان در این حوزه افزود: اگر باب فرهنگ مبتذل غرب از طریق ماهواره و اینترنت بر روی جوانان معصوم باز شود باید منتظر سرنوشت آندلس باشیم .

وی تصریح کرد: اگر مسئولان برای این وظیفه خود کاری نکنند باید بدانند که سیلی سختی در دنیا و عذاب سختی در آخرت در انتظار آنها خواهد بود.

خطیب جمعه تهران افزود: اگر گناه شایع و نمایان شود مسئولیتش گریبان همه را می گیرد بنابراین در مقابل گناه آشکار همه مسئولند. خدا نکند در ادارات ما زیر میزی و در قضای ما رشوه حاکم شود و بودجه کشور که باید برای رفع نیازهای همه مردم هزینه شود به عده خاصی برسد و روابط بر ضوابط حاکم شود.

وی در ادامه با اشاره به درس های نهضت عاشورا گفت: درباره عاشورا دو بینش وجود دارد اول اینکه انسان متوجه شود این مصائب بزرگ که بر امام حسین (ع) و یارانش وارد شد دل هر انسانی را می سوزاند و بی اختیار اشک او جاری می شود که طبعا این اشکها و ناله ها بسیار ارزشمند است و حتی انبیاء الهی هم در مصائب سیدالشهدا اندوهگین اند.

امام جمعه موقت تهران افزود : بر اساس بینش دوم که در ارتباط با بینش اول قرار دارد ،‌ باید متوجه باشیم چرا این همه مصیبت بر اهل بیت وارد شد؟ آیا امام حسین (ع) و یارانش غافلگیر شدند یا آگاهانه از این مصائب استقبال کردند؟ و چرا امام حسین (ع) و یارانش عاشقانه به سمت شهادت رفتند؟

وی گفت: امام حسین علیه السلام و یارانش احساس می کردند که اسلام در خطر بزرگی قرار دارد و شخص پلیدی همچون یزید اسلام را باید اداره کند و امام فرمودند اگر قرار باشد والی یزید باشد باید فاتحه اسلام را خواند.

خطیب جمعه تهران افزود: امام حسین (ع) می دانست که راهی جز شهادت نیست تا با این شهادت، نظام حکومتی یزید را ساقط کند که البته این چنین هم شد.

آیت الله موحدی کرمانی گفت: گاهی برای یاری دین نیاز به این است که انسان هر چه دارد از جان و مال بدهد و از گرفتاریها استقبال کند .

وی افزود: گاهی ایجاب می کند انسان سختی ها را برای پیشرفت دین و رضایت الهی تحمل کند و معنای ولایت اهل بیت نیز همین جا ظاهر می شود.

خطیب جمعه تهران افزود: جنگ کربلا جنگ فرد نبود بلکه جنگ دو مکتب و دو فرهنگ بود که یک طرف آن استکبار قرار داشت که می گفت همه چیز را برای خودم می خواهم و طرف دیگر هم باور داشت که می خواهد انسانها را از جهالت و اسارت نجات دهد و برای این کار جانش را فدا کند.

وی گفت: در یک طرف این جبهه صداقت و پاکی و در طرف دیگر دروغ و تهمت است، جبهه کفر مقابل انبیاء هم تا توانست تهمت زد و دروغ گفت اما وقتی دو جبهه حق و باطل مقابل هم قرار گرفتند ، باطل شکست خورد.

امام جمعه موقت تهران افزود: آمریکا امروز مقابل ایران جبهه باطل را ایجاد کرده اما پیروزی با جبهه صدق است نه با آن کسی که حقایق را تحریف می کند و وارونه جلوه می دهد

وی گفت: امام حسین (ع) عده ای سفیر به درون جبهه دشمن اعزام کرد و این حقایق را آنها گفتند و حضرت زینب سلام الله علیها در مجلس یزید و ابن زیاد آنها را جلوی چشم طرفدارانشان رسوا کرد و حضرت سجاد علیه السلام هم در مسجد اموی سخنرانی کرد که وقتی سخنان ایشان را مردم شنیدند مسجد یکپارچه گریه و ضجه شد و عده زیادی برخاستند و نماز را هم با یزید نخواندند.

وی اضافه کرد: در جبهه باطل این فکر وجود دارد که از هر راهی که شد باید به هدف رسید اما در جبهه حق این طور نیست و امام حسین علیه السلام فرمود کسی که از راه گناه بخواهد به هدف برسد به خطر نزدیکتر می شود.

امام جمعه موقت تهران افزود: جناح باطل از شمشیر و زندان و قتل برای پیروزی استفاده می کند اما طرف حق از قوانین نظام حق بهره می گیرد و به وعده های خدا اعتماد می کند و این منطق بر شمشیر قطعا غالب است .


آیت الله موحدی کرمانی در خطبه های دوم نماز جمعه تهران با اشاره به رحلت آیت الله "مهدوی کنی" و تسلیت آن به حضرت بقیه الله الاعظم(عج) افزود: اگر کسی بخواهد به اندکی از سوابق این عالم روحانی آشنا شود، فکر می کنم اگر به پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب توجه کنند، بطور کامل به سوابق وی پی خواهند برد.

وی با برشماری سوابق آیت الله مهدوی کنی اظهار داشت: جامعه روحانیت مبارز که از نمایندگان ۱۴ تشکل در تهران تشکیل شد که این تشکل ها شورای مرکزی را تشکیل دادند و نیروهای ارزنده ای را برای رهبری آن انتخاب کردند که برخی شهید شدند و برخی نیز در خدمت اسلام هستند.

آیت الله موحدی کرمانی ادامه داد: این تشکل، حق عظیمی در انقلاب اسلامی داشت که آیت الله مهدوی کنی آن را ایجاد و دبیری این تشکل را برعهده داشت.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب دیدار با نخبگان جوان و تاکید ایشان بر علم، پیشرفت های علمی و متکی نبودن نکردن به منابع نفتی و زیر زمینی افزود: باید مسوولین روی سخنان رهبر معظم انقلاب فکر و آنرا عملی کنند.

وی در بخش دیگر از سخنان خود تصریح کرد: حادثه اسید پاشی در اصفهان بسیار حادثه دلخراش، زشت و غیر انسانی بود و شدیدا این عمل قبیح را محکوم می کنیم و از مسوولان می خواهیم هرچه سریعتر عوامل این اتفاق شناسایی شده و به اشد مجازات برسانند.

آیت الله موحدی کرمانی با اشاره به صدور حکم اعدام آیت الله نمر توسط نظام عربستان گفت: به عربستان هشدار می دهیم، براساس آنچه که یکی استادان دانشگاه الازهر می گوید که یک سوم جمعیت عربستان شیعه است، باید حواسش را جمع کند که اعدام کردن یک روحانی شیعه برای این حکومت بسیار گران تمام می شود و اگر این کار انجام شود، بترسد از اینکه ظالمین بدست ظلمشان از بین بروند.

امام جمعه موقت تهران با یادآوری جریان کاپیتلاسیون و تصویب آن پیش از انقلاب، اظهار داشت: این یعنی هرجنایتی که آمریکا در ایران انجام می داد، هیچ مقامی در کشور نمی توانست متعرض جان وی شود، اما این امام(ره) بود که در این زمینه فریاد زد.

وی با اشاره به شهادت حسین فهمیده و روز بسیج دانش آموزی ادامه داد: عجیب است که انقلاب چه جوانانی را پرورش داد و امام (ره) درباره شهادت حسین فهمیده گفت:"آن نوجوانی که نارنجک به کمر خود می بندد و زیر تانک می رود رهبر ما است".

آیت الله موحدی کرمانی همچنین با اشاره به محاصره داعش توسط نیروهای عراقی و تسلیم شدن آنها گفت: حدود ۱۰۰ نفر از تروریست های داعش تسلیم شدند و به اسارت نیروهای عراقی درآمدند و این موضوع نیز بسیار روشن است که آمریکا از این ائتلاف به اصطلاح ضد داعش می خواهد منابع صنعتی و نظامی سوریه را نابود کند.

وی تصریح کرد: اخیرا یکی از اعضای اسیر شده داعش که نوجوانی بیش نیست، اعتراف کرده که داعش به نیروهای انتحراری خود دارویی می خواند تا آنها به این کار دست بزنند که البته از داعشی ها این موضوع بعید نیست.
https://taghribnews.com/vdcf10dy1w6dexa.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی