تاریخ انتشار۶ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۰۹
کد مطلب : 249094
عاون شورای مفتیان روسیه در بازدید از پژوهشگاه تقریب:

روسیه بزرگترین دولت اروپایی اسلامی محسوب می‌شود/زبان فارسی در روسیه فراگیر می شود

دمیر محی الدینوف اظهار داشت: اسلام از طریق خراسان و خوارزم وارد روسیه شد و ما در پی احیای روابط گذشته هستیم و امروز خرسندیم که از لحاظ سیاسی هم تعلقاتی بین ایران و روسیه وجود دارد که این مایه خوشحالی است.
روسیه بزرگترین دولت اروپایی اسلامی محسوب می‌شود/زبان فارسی در روسیه فراگیر می شود
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "دمیر محی الدینوف" معاون شورای مفتیان روسیه روز پنج شنبه در بازدید از پژوهشگاه مطالعات تقریبی و گفت وگو با مدیران این مرکز علمی اظهار داشت: اسلام از طریق خراسان و خوارزم وارد روسیه شد و ما در پی احیای روابط گذشته هستیم و امروز خرسندیم که از لحاظ سیاسی هم تعلقاتی بین ایران و روسیه وجود دارد که این مایه خوشحالی است.

معاون شورای مفتیان روسیه با بیان اینکه در حال حاضر در روسیه 25 میلیون مسلمان وجود دارد، افزود: در حال حاضر روسیه بزرگترین دولت اروپایی اسلامی محسوب می‌شود و اگر از مسکو مطالبی شنیده باشید، شاید فکر کنید مسکو مسیحی است ولی خوب است بدانید در مسکو 2 میلیون مسلمان ساکن هستند.

دمیر محی الدینوف از تأسیس حدود 8 هزار مدرسه و آکادمی‌ اسلامی و قرآنی طی 20 سال گذشته در روسیه خبر داد و گفت: سال گذشته با حضور ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، بزرگترین مسجد مسلمانان در مسکو افتتاح شد و باید بگوییم اجداد ما به زبان عربی، فارسی و ترکی صحبت می‌کردند، حتی بعضی از بزرگان ما فارسی حرف زدن را مثل آب خوردن انجام می‌دادند.

این مقام دینی روسیه با بیان اینکه طی 20 سال اخیر عربی را فراگیر کرده ایم، گفت: ان شاءالله زبان و ادب  فارسی را نیز در سال‌های آینده فراگیر خواهیم کرد.

معاون اول شورای مفتیان روسیه در مورد موسوعه «السنه النبویه فی مصادر المذاهب الاسلامیه » گفت : چاپ این موسوعه را بسیارمفید می دانیم و قطعا این موسوعه را به زبان روسی ترجمه خواهیم کرد .
 
وی با اشاره به استقبال خوب مردم روسیه از دین اسلام اظهار داشت : در روسیه حدود 25 میلیون مسلمان  داریم و در 20 سال گذشته بیش از 8 هزار مسجد در روسیه ساخته شده است . در میان کشورهای اروپایی روسیه بیشترین تعداد مسلمان را در خود جای داده است .همچنین بزرگترین مسجد اروپا توسط پوتین در روسیه افتتاح شد . و تمام این موارد نشان از استقبال خوب مردم روسیه از دین اسلام دارد .
 
دمیر محی‌الدینوف ابراز کرد: باید کارهای پژوهشی مثل چاپ این موسوعه در دنیا تبلیغ شده و به دست علمای جهان اسلام برسد تا به دنیا ثابت شود اختلافات مذاهب اسلامی بسیار کم است و در مقابل اشتراکات مذاهب اسلامی بیش از 90 درصد است .
https://taghribnews.com/vdcf11d0jw6djxa.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی