> داعش در محاصره کامل ارتش سوریه | خبرگزاری تقریب (TNA)
تاریخ انتشار۱۹ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۲۸
کد مطلب : 259390

داعش در محاصره کامل ارتش سوریه

منابع سوری اعلام کردند، با پیشروی‌های اخیر ارتش سوریه، نیروهای داعش در شهر الباب، آخرین مقر مهم این گروه در استان حلب کاملا محاصره شده‌اند.
داعش در محاصره کامل ارتش سوریه
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، پس از پیشروی‌های نیروهای دولتی سوریه در شمال شرق شهر حلب، داعش کاملا در شهر الباب محاصره شده است؛ سه طرف دیگر شهر الباب توسط ترکیه و گروه‌های مخالف سوری محاصره شده‌ است.

نهادهای وابسته به حزب‌الله، تنها به بیان این مسأله اکتفا کردند که نیروهای ارتش سوریه مسیر امدادرسانی داعش به سمت شهر الباب را تحت پوشش آتش دارند که مسافتی حدود 3.5 کیلومتر را شامل می‌شود؛ با این اظهارات اینگونه که به نظر می‌رسد که محاصره الباب عملاً کامل شده است و داعشی‌ها در صورت خروج از شهر در تیررس نیروهای دولتی و یا مخالفان سوری قرار دارند.

این شهر از حدود دو ماه قبل هدف حمله ارتش ترکیه و گروه‌های مخالف سوری مورد حمایت آنکارا برای بیرون راندن داعش بوده است و سپس نیروهای ارتش سوریه و همپیمانان حمله‌ای موازی را برای بازپس‌گیری این شهر و اطراف آن آغاز کردند که در جریان آن، بیش از 30 روستا و شهرک را تحت کنترل خود درآوردند.

مشخص نیست که سوریه و ترکیه که عملا در درگیری‌ها در سوریه دو طرف مقابل هم هستند، آیا از لحاظ میدانی با هم برای رسیدن و سیطره بر الباب رقابت می‌کنند یا خیر یا اینکه آیا توافق غیرعلنی میان این دو طرف وجود دارد یا نه، به ویژه اینکه روسیه که پشتبان دمشق در این حمله است، پیشتر از عملیات ترکیه نیز حمایت هوایی کرده است.

در همین حال، "رامی عبدالرحمن" مدیر مرکز دیده‌بان حقوق بشر سوریه در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه گفت که نیروهای داعش کاملا در شهر الباب، آخرین مقر آنها در استان حلب محاصره هستند که این امر پس از کنترل نیروهای نظامی و همپیمانانش بر مسیر اصلی میان الباب و رقه صورت گرفته است و این آخرین مسیر باقی مانده برای داعش جهت خروج از الباب و ورود به این شهر بود.

دیده بان حقوق بشر سوریه تأکید کرد که پیشروی نیروهای نظام که در پنج کیلومتری جنوب الباب هستند، با حمایت حزب الله لبنان و با پشتیبانی گردان‌های توپخانه‌ و تانک‌های روسی صورت گرفته است.

همزمان با پیشروی سریع نیروهای نظام سوریه در اطراف شهر الباب، عملیات سپر فرات از سوی نیروهای ترکیه‌ای و گروه‌های مخالف سوری در چندین جبهه در اطراف این شهر ادامه دارد؛ این نیروها از آغاز سال میلادی جاری در عملیات خود توفیقی نداشته‌اند.

شهر الباب در فاصله حدود 30 کیلومتری از مرزهای ترکیه قرار دارد و از دهم دسامبر هدف اصلی عملیات نظامی ترکیه بوده است.
 
https://taghribnews.com/vdcf11d0xw6dtma.igiw.html
مرجع : ایسنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی