تاریخ انتشار۲ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۹:۱۱
کد مطلب : 268895
رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی در "سمینار امام شافعی" در اندونزی:

امام شافعی با افکار مترقی خویش مکاتب اسلامی رابه اعتدال و تقریب هدایت کرد

"سمینار بین المللی دیدگاه‎های اجتماعی معاصر امام شافعی" به همت دانشگاه مذاهب اسلامی و مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور دانشگاه جامع اسلامی رادن فتح اندونزی برگزار شد.
امام شافعی با افکار مترقی خویش مکاتب اسلامی رابه اعتدال و تقریب هدایت کرد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، هیات علمی، دینی و تقریبی کشورمان متشکل از آیت الله حسینی شاهرودی رئیس مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور و نماینده مقام معظم رهبری در استان کردستان، حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد حسین مختاری رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی و دکتر ابراهیمیان رایزن فرهنگی سابق ایران دراندونزی که برای دیدار با مقامات دینی، دانشگاهی و علمای اهل سنت کشور به اندونزی سفر کرده است روز گذشته در "سمینار بین المللی دیدگاه‎های اجتماعی معاصر امام شافعی" حضور یافته و به سخنرانی پرداختند.
 
در این سمینار که با حضور گسترده و با شکوه، استادان، اندیشمندان و شخصیت های علمی و دینی و دانشجویان برگزار گردید پرفسور دکتر نصرالدین عمر قائم مقام سابق وزیر دین و امام اکبر مسجد استقلال بزرگترین مسجد جنوب شرق آسیا و از شخصیت های برجسته دینی اندونزی،پرفسور دکتر محمد شیرازی رییس دانشگاه رادن فتح، آیت الله حسینی شاهرودی عضو خبرگان رهبری و نماینده مقام معظم رهبری در کردستان و رئیس مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور و حجت الاسلام والمسلمین دکتر مختاری رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی سخنرانی کردند.
 
دکتر مختاری رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی در سخنانی گفت: یکی از مصائبی که امروز جهان اسلام را به خود مشغول نموده است، مسأله ی دردآور و غمبار گروههای تکفیری است که از این ناحیه، حوادثی رخ می نماید که دل هر انسانی را غمگین و آزرده میسازد. متأسفانه این گروهها رفتارهای ضد اسلامی و انسانی خویش را به اسلام و مذاهب اسلامی منتسب مینمایند، در حالی که هم آموزه های روشن دین با آن سازگاری ندارد و هم در کلام ائمه مذاهب اسلامی  به ویژه امام شافعی این موضوع پذیرفتنی نیست.
 
وی افزود: امام شافعی (رض) با افکار و عقاید مترقی خویش مکاتب مختلف اسلامی را از افراط و تکفیر و تندرویی به سوی اعتدال و تقریب هدایت کرد. امام شافعی (ض) هم از فکر و هم از مکتب دفاع کرد و هم در بین مذاهب اسلامی تعادل ایجاد کرد.
 
رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی در ادامه بیان داشت: ائمه اهل سنت با توجه به روایات عدم تکفیر مسلمان، در این مسأله بسیار حساس بوده و پیروان خویش را از گرفتار آمدن در دام تکفیر بر حذر داشته و تکفیر اهل قبله را جایز نمیدانسته اند.
 
https://taghribnews.com/vdcf1cd0tw6dvca.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی