>> ولایتی: جنگ در یمن و سوریه باید خاتمه یابد | خبرگزاری تقریب (TNA)
تاریخ انتشار۲۱ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۴۸
کد مطلب : 208495
در دیدار قائم مقام دبیرکل سازمان ملل؛

ولایتی: جنگ در یمن و سوریه باید خاتمه یابد

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک شرایط ایجاد شده برای برخی کشورهای منطقه را بحرانی دانست و گفت: جنگ در یمن و سوریه باید به سرعت خاتمه یابد و در جهت برقراری صلح توان لازم را به کار گیریم.
ولایتی: جنگ در یمن و سوریه باید خاتمه یابد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، علی اکبر ولایتی روز سه شنبه در دیدار یان الیاسون قائم مقام دبیرکل سازمان ملل که به ایران سفر کرده است، افزود: از بیش از 80 کشور جهان تروریست ها در منطقه حضور یافته اند و با تشکیل گروه های افراطی از کشورهای مختلف با دولتهای قانونی منطقه درحال جنگ هستند.
 
وی ادامه داد: شرایط بحرانی و ناامن حضور گروههای تروریستی در سوریه و عراق مشهود است و گروه های تکفیری با از بین بردن تاریخ، فرهنگ و بناهای تاریخی صدمات جبران ناپذیری را ایجاد کرده اند و این همان وضعیتی است که در افغانستان نیز اتفاق افتاد.
 
رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: در یمن نیز سعودی ها با بمباران مناطق مختلف و غیرنظامی به زیرساخت های این کشور آسیب می زنند که امیدواریم همه در جهت برقراری صلح در منطقه تلاش لازم را انجام دهند.

یان الیاسون نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر به ایران اضافه کرد: ایران شریک بسیار مهمی بعد از توافق هسته ای محسوب می شود و زمینه های خوبی برای همکاری پدید آمده است.

قائم مقام دبیرکل سازمان ملل متحد نیز اوضاع منطقه را بحرانی دانست و گفت: باید برای ایجاد صلح و امنیت تلاش بیشتری شکل بگیرد و ما تمام سعی خود را برای این منظور انجام می دهیم.
 

 
https://taghribnews.com/vdcf1cd0tw6dxja.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی