تاریخ انتشار۱۸ آذر ۱۳۸۹ ساعت ۸:۲۲
کد مطلب : 33479
در پیام اعرافی به اساتید و دست اندرکاران جامعة المصطفی:

کربلا مکتب ایمان، مذهب ایثار، مدرسه اخلاق و آموزشگاه جامع همه معارف اسلامی است

حجت الاسلام و المسلمین اعرافی، رییس جامعة‌المصطفی، با صدور پیامی خطاب به مدیران، برنامه‌ریزان، اساتید، فضلاء و طلاب این مرکز بین المللی حوزوی، آنان را به محوریت بخشی قیام حسینی و پیام زینبی در همه فعالیت‌ها دعوت کرد.
کربلا مکتب ایمان، مذهب ایثار، مدرسه اخلاق و آموزشگاه جامع همه معارف اسلامی است
خبرگزاری تقریب (تنا):

مشروح پیام اعرافی بدین شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم و به نستعین و صلی الله علی محمد و آله الطاهرین
السلام علیک یا ثارالله وابن ثاره 

عاشورا حماسی ترین و باشکوه‌ترین کلمه تاریخ و پرفروغ ترین ستاره آسمان حادثه‌هاست. عاشورا رویارویی زیباترین سیمای عشق و ایثار در برابر زشت ترین صفحه ستم و سیاهی است .

عاشورا هم یک واقعه جانکاه در برهه ای خاصی از زمان بود که گریبان غاصبان و جائران آن عصر را گرفت و آنان را واژگون ساخت و هم گوهرناب و زنده هر عصر و روزگار و روح حاضر و ناظر و خون جاری در همه اعصار و امصار است گویا در مهندسی این واقعه هم نگاهی به آن مقطع تاریخ و هم گوشه چشمی به آینده و سرنوشت بشر وجود دارد. در حقیقت قهرمان بزرگ عاشورا و سالار شهیدان با خلق حادثه عاشورا مشعلی فروزان بر افروخت تا در همه اعصار و امصار ،نسلها در پرتو آن روشنی و گرمی بگیرند ودر شعاع آن به حقیقت دست یازند ،و این است معنای بلند (کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا ) .

آری! عاشورا قله رفیع و شعر بلند وحماسه سترگ تاریخ بشری است وهر چه بر آن گذشت نه تنها کهنه و فراموش نشد بلکه بر طراوت و روشنایی و درخشندگی آن افزوده شد واینک در پرتو این عشق و حرارتی که در دلهای مومنان نسبت به عاشورا موج می زند ،عاشورا بیش از همیشه پروانه های عاشق و دلهای شیدا را در سراسر عالم به گرد خویش جمع می کند .

آری ! از دل صحرای تفتیده کربلا ،نهرها و جوی های باصفای عشق الهی و ایثار و اخلاص و حماسه و ایمان جاری گشت واز درون آن صحرای خشکیده ،دریای معنا و عرفان جوشید و جانهای تشنه و مشتاق را سیراب کرد و همچنان تا قیام قیامت ادامه خواهد داشت. 

کربلا مکتب ایمان و مذهب ایثار و مدرسه اخلاص و آموزشگاه جامع همه معارف و درسهای اسلام عزیز است کربلا نمایشگاه بزرگ همه تابلوهای ایمانی و دینی است و گویا درآن لحظات اندک و در آن ساعات فشرده، همه تاریخ تجلی کرده است ودر آن هنگامه عظیم تمامی ایمان در برابر تمامی کفر و نفاق قد علم می کند ومهر داغ سیاهی و شکست را بر پیشانی باطل ثبت می نماید .

اینک بر ماست که در این محشر عظیم و ماتم کبیر حضور یابیم و در کلاس درس ابا عبدالله الحسین (ع)هزاران نکته بیاموزیم و در این مکتب برای دردهای امروز بشریت و چالش‌های جوامع اسلامی و برای مصائب امت اسلام و برای گرفتاریهای فردی و روحی خویش ،درمان و چاره بجوییم. 

بازگشت به عاشورا بازگشت به هویت اسلامی و ایمانی و قرآنی و نقطه آغاز درمان همه دردهای فردی و اجتماعی و سیاسی ماست، چرا که عاشورا تجسم قرآن و آموزه های بلند آن است و پیوند ثقلین و قرآن عترت وانتزاج کتاب خدا و سنت نبوی و علوی در صفحه زرین عاشورا باخون خدا تثبیت و نمایان شد. 

همه برنامه ریزان و استادان و مدیران و طلاب و فضلای المصطفی را به (بازگشت به هویت عاشورائی )و «احیای مکتب تربیتی واخلاقی و فلسفه سیاسی واجتماعی عاشورا»فرا می‌خوانم و «بر ضرورت گنجاندن عاشورا و تاریخ کربلا و سنت حسینی (ع) در متن نظامهای آموزشی و تربیتی وپژوهشی و تبلیغی » تاکید می ورزم و همه مدیران و مبلغان را به «زنده ساختن شعائر حسینی و نهادینه سازی منبر حسینی و به اهتزاز در آوردن پرچم عاشورا» و « محوریت بخشی قیام حسینی و پیام زینبی در همه فعالیت ها در سراسر نقاط » توصیه می نمایم و توفیق همگان را در این ماموریت و رسالت اسلامی واقامه سوگواری درست و خالصانه و بی پیرایه و خرافه، مسالت دارم. 

و سیعلم الذین ظلموا ای منقلب ینقلبون

https://taghribnews.com/vdcf1jdm.w6dmeagiiw.html
مرجع : اینترنت
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی