تاریخ انتشار۳۰ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۰
کد مطلب : 194897
ارتش هكرها به جان هتل دیپلمات‌ها افتاده‌اند؛

حمله سایبری رژیم صهیونیستی به اتاق مذاكرات هسته‌ای

نفوذ هكرها از طریق رایانه ها به آنها اجازه می‌داد تا به اتاق مذاكره‌كنندگان و اعضای هیات مذاکره کننده دسترسی داشته باشند.
حمله سایبری رژیم صهیونیستی به اتاق مذاكرات هسته‌ای

       بنیامین نتانیاهو روز سه شنبه اریك اشمیت، مدیر گوگل را ملاقات كرد و درباره صنایع سایبری و با فناوری بالای اسرائیل با وی صحبت كرد. براساس گزارش اورشلیم پست: «نتانیاهو همچنین به این نكته اشاره كرده است كه اسرائیل تلاش های گسترده ای برای تنوع بخشیدن به بازار معاملات فناوری داشته است.»

خبر متنوع شدن ابتكارات فناورانه رژیم صهیونیستی درحالی منتشر شده است كه شركت روسی كاسپرسكی كه در زمینه امنیت سایبری فعالیت می كند و بیش از 400 میلیون كاربر درسراسر جهان دارد، اعلام كرده است كه یك نرم افزار جاسوسی پیشرفته با داشتن منشا اسرائیلی، سه هتل اروپایی كه میزبان مذاكرات هسته ای ایران بوده را هدف قرار داده است.

روز چهارشنبه وال استریت ژورنال كه یكی از اولین منابعی بود كه این خبر را منتشر كرد، گزارش داد كه خود كاسپرسكی هم پیش از این با ویروسی كه منسوب به اسرائیل بوده، هك شده است. این ویروس به این دلیل دوكو نام گرفته كه مخفف حروف اول كلمه DQ است كه نام فایلی بوده كه در سال 2011 آن را ایجاد كرده است.

پنجشنبه گذشته شركت سیمانتك كه در حوزه امنیت سایبری فعالیت می كند اعلام كرد كه دوكو 2 را در شبكه جهانی كشف كرده كه درحال فعالیت در شبكه های ارتباطی اروپا، شمال آفریقا، هنگ كنگ و جنوب شرق آسیا بوده است.

گفته می شود كه دوكو 2 پیچیده تر از نسخه قبلی اش است، چون منحصراً در حافظه كامپیوتر زندگی می كند.
نسخه اولیه دوكو كدی مشابه ویروس استاكس نت دارد كه در سال 2012 تا حدودی سانتریفیوژهای تاسیسات هسته ای ایران را غیرفعال كرد.
كارشناسان اطلاعاتی و نظامی می گویند استاكس نت اولین بار در دیمونا، راكتور هسته ای اسرائیل كه در صحرای نقب قرار دارد، تست شد. در حالی كه بصورت گسترده فرض بر این است که استاكس نت یك طرح مشترك اسرائیلی-آمریكایی بوده، دوكو را خود اسرائیلی ها ساخته اند.

كد ویروسی كه دو هتل سوئیس و یك هتل وین را كه هر سه محل مذاكرات هسته ای ایران و گروه 1+5 بوده است، هك كرده مشابه ویروس دوكو بوده، به همین دلیل كاسپرسكی آن را دوكو 2 نامیده است.

گزارش كاسپرسكی نشان می دهد كه ساخت نسخه جدید و بهبود یافته دوكو بدون دسترسی داشتن به نسخه اولیه آن غیرممكن است.
صد ماژول ویروس دوكو 2 به رایانه های این هتل حمله کرده اند و از این طریق به ویدئوهای هتل (از جمله دوربین های مداربسته هتل)، شنود و اختلال در سرویس تلفن، وای-فای و سرقت فایل های الكترونیكی دست یافته اند.

نفوذ هكرها ازطریق كامپیوترها به آنها اجازه داده است تا به اتاق مذاكره كنندگان و اعضای هیات آنها نیز دسترسی داشته باشند. دوكو 2 همچنین به هكرها این توانایی را داده است تا میكروفون های دو طرفه ای را در آسانسورهای هتل راه اندازی كنند و سیستم كنترل هشدار آن را هم در اختیار داشته باشند.

مبارزین آنلاین اسرائیل
اسرائیل جنگ های سایبری را به عنوان موج های آینده در نظر گرفته است و بهترین و درخشان ترین دانش آموزان مدارس را شناسایی و با استخدامشان آنها را تبدیل به «مبارزین آنلاین» می كند. اگرچه چتربازان ارتش اسرائیل را نخبگان تشكیل می دهند، به نظر می رسد كه حالا مبارزان سایبری جانشین آنها شده اند.
در سال 1990 اسرائیل نیروهای امنیت سایبری اش را با استفاده از هكرهای جوانی كه بسیاری از آنها پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی به اسرائیل مهاجرت كرده بودند، تشكیل داد. این جوانان با یك انتخاب روبه رو شده بودند یا باید به ارتش اسرائیل می پیوستند یا این كه به زندان می رفتند.

واكنش اسرائیل
چهارشنبه گذشته، الی بن داهان، معاون وزیرجنگ اسرائیل، گزارش وال استریت ژورنال را بی معنی خواند.
وی در مصاحبه با رادیو اسرائیل گفت: اسرائیل آن قدر منبع اطلاعاتی دارد كه نیازی به هك كردن ندارد. وی سپس به این نكته اعتراف می كند كه اگر سرویس های اطلاعاتی اسرائیل یك عملیات سایبری مخفی انجام داده باشند، خود وی هم در این رابطه صحبت نمی كرد.

منبع: لوب لاگ
نویسنده: مارشا كوهن
مترجم: حسین هوشمند  
https://taghribnews.com/vdcf1jdyew6d1ca.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی