تاریخ انتشار۱۷ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۹
کد مطلب : 223993
ظریف در اجلاس فوق‌العاده سران اسلامی در اندونزی:

ایران سیاست حمایت از فلسطین را ادامه خواهد داد / ما به عنوان مسلمانان باید اختلافات خود را کنار بگذاریم

وزیر امور خارجه در اجلاس فوق‌العاده سران سازمان همکاری اسلامی در اندونزی تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران بر تحقق تعهدات خود در خصوص فلسطین تاکید دارد و به سیاست حمایت از فلسطین ادامه خواهد داد.
ایران سیاست حمایت از فلسطین را ادامه خواهد داد /   ما به عنوان مسلمانان باید اختلافات خود را کنار بگذاریم
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "محمدجواد ظریف" وزیر امور خارجه که به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در اجلاس فوق‌العاده سران سازمان همکاری اسلامی در جاکارتا اندونزی حضور دارد، طی سخنانی در این اجلاس گفت: وضعیت فلسطین بیش از پیش قربانی استفاده از زور ازطرف صهیونیست‌ها شده و ادامه اشغال وحشیانه اسرائیل، مهمترین اصول حقوق بین‌الملل در خصوص حمایت از حقوق بشردوستانه را نقض کرده است.

وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی برای سرپوش گذاشتن بر برنامه توسعه‌ طلبانه خود برای تغییر وضعیت مسجدالاقصی و اطراف آن، در پوشش اقدامات افراط‌گرایان صهیونیست؛ در حال اعمال سیاست خود در زمینه تغییر ترکیب جغرافیایی و یهودی‌سازی مسجدالاقصی و قدس است.
 
رئیس دستگاه دیپلماسی با اشاره به نحوه برخورد شورای امنیت در این باره اظهار داشت: شورای امنیت به دلایل متعدد به ویژه سیاست‌های یکی از اعضای دائم خود، متأسفانه در جهت انجام مسئولیت خود بر اساس منشور ملل متحد اقدامی نکرده و اجازه داده است این تهدید برای صلح و امنیت بین‌المللی ادامه یابد.
 
ظریف با تأکید بر اینکه ما به عنوان مسلمانان باید اختلافات خود را کنار بگذاریم، تصریح کرد: ما باید به دنبال اقدامات عملی برای پایان دادن به تمامی مظاهر اشغال فلسطین در یک چارچوب سازمانی باشیم و به عنوان یک گام در مسیر آزادی کامل فلسطین، مانع تحقق تلاش‌های غیرقانونی اشغالگران اسرائیلی برای تغییر ماهیت شهر اشغال شده قدس شویم.
 
وی افزود: مسأله فلسطین و قدس شریف در قلب و مرکز توجه و اولویت اصلی ما در سازمان همکاری اسلامی قرار دارد و باید بتوانیم به وعده‌های خود در این زمینه جامه عمل بپوشانیم؛ ما امروزه با مسائل مختلفی سر و کار داریم اما هیچ امری نباید ما را از توجه به موضوع اصلی و فلسفه وجودی سازمان همکاری اسلامی منحرف کند.
 
وزیر امور خارجه با بیان اینکه تعداد رو به افزایشی از بازیگران دولتی و غیردولتی در حال فاصله گرفتن از حمایت قاطع از رژیم صهیونیستی و سیاست‌های وحشیانه آن هستند و این مسئولیت جدیدی برای ما ایجاد می‌کند، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران بر تحقق تعهدات خود در خصوص فلسطین تأکید دارد و علی‌رغم اینکه می‌داند فشارهایی که در دهه های اخیر علیه ایران اعمال شده محصول حمایت ما از آرمان فلسطین بوده است، به این سیاست ادامه خواهد داد.

دکتر محمد جواد ظریف در حاشیه اجلاس با همتای مالزیایی خود دیدار و گفتگو کرد؛ در این دیدار دو طرف در مورد راههای گسترش روابط و همکاری های دو کشور به ویژه در زمینه های اقتصادی و همچنین درباره مشکلات جهان اسلام و مسائل منطقه ای بحث و رایزنی کردند.
https://taghribnews.com/vdcf1md0mw6d01a.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی