تاریخ انتشار۲۸ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۸:۲۴
کد مطلب : 175898
رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی در گفتگو باتقریب:

وحدت اسلامی یکی از ضروری ترین مسائل بین مسلمانان/داعش محصول آمریکا برای اسلام هراسی است

تنا- اختصاصی
رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی گفت:حفظ وحدت و انسجام میان مسلمانان از ضروریات جهان اسلام می باشد، اصل وحدت در میان تمامی فرقه ها و مذاهب اسلامی یک اصل انکار ناپذیر و قابل تأمل است.
وحدت اسلامی یکی از ضروری ترین مسائل بین مسلمانان/داعش محصول آمریکا برای اسلام هراسی است
به گزارش خبرنگار خبرگزاری تقریب (تنا) از بجنورد، "حجت الاسلام حسین عابدینی" رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار تقریب اظهار داشت: اکنون دنیای اسلام در مرحله بسیار حساسی قرارگرفته چراکه دشمنان اسلام اعم از دشمنان آشکار و پنهان دست در دست یکدیگر به مقابله با اسلام راستین برآمده اند، در چنین وضعیتی ضروری است تا وحدت بین مسلمانان اعم از شیعیان و اهل سنت افزایش یابد چراکه تنها چاره مطمئن و پایدار برای مقابله با این دشمنان، اتحاد اسلامی است و در رسیدن به این هدف بزرگ مهمترین مسئله بیداری و همت علمای جهان اسلام است. 

در خصوص مهمترین اهداف گروه های تکفیری و داعش و اغراض سیاسی آنها در برخی کشورها به ویژه در عراق و سوریه توضیح بدهید؟
هدف از اقدامات جریان تکفیری، تحقق اهداف آمریکا، دول استعماری و رژیم صهیونیستی، به ویژه تلاش برای به فراموشی سپردن مسئله اصلی فلسطین و مسجد الاقصی است، در واقع داعش محصول آمریکا برای اسلامی هراسی است، دشمنان اسلام و ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و شروع جریان اسلام خواهی مردم اروپا و  آمریکا، همچنین پس از بیداری اسلامی در ممالک عربی، دول غربی و بخصوص آمریکا، برای جلوگیری از این حرکت ها، امثال داعش را برای اسلام هراسی در جهان و ایجاد تفرقه بین مسلمانان به وجود آوردند، آنها خواستند با این کار علاوه برایجاد تفرقه بین مسلمانان، امنیت اسراییل و منافع اقتصادی آمریکا و غرب راتأمین نمایند، داعش با فکر ارعاب وارد صحنه شده است و نتیجه داعش اسلام هراسی است و آنها می خواهند اسلام در اروپا و آمریکا رشد نکند، اما آنها کورخواندند"الاسلام یعلو ولایعلی علیه" 

برخی رسانه های غربی سعی در اسلامی نشان دادن اقدامات داعش دارند، نظرجنابعالی در این خصوص چیست؟
گروه داعش در واقع جمعیتی خونخوار، آدمکش و متجاوز هستند که در حال حاضر کشورهایی چون آمریکا و اسراییل آنها را به عنوان دولت اسلامی یاد می کنند، این ها نه دولت هستند،نه اسلامی و نه حکومتی و نه خلافتی دارند، داعش در واقع یک جمعیت تروریستی است. 

 نقش علمای اسلام چه شیعه و چه سنی در مقابله با جریان های تکفیری و ریشه های افراطی گری و تندروی و همچنین روشن کردن ماهیت داعش چیست؟
ایجاد یک نهضت علمی، منطقی و فراگیربرای ریشه کن کردن جریان تکفیری، روشنگری درباره نقش سیاست های استکباری برای احیای این جریان و اهتمام جدی و مطالبه عمومی در قضیه فلسطین، به عنوان مسئله دنیای اسلام، از مهمترین وظیفه علمای جهان اسلام درشرایط کنونی است. 

دولتمردان کشورهای اسلامی در جهت روشنگری و آگاهی بخشی به مسلمین برای مبارزه با استکبار و گروه های تندرو و افراطی چه وظیفه ای دارند؟
دولتمردان کشورهای اسلامی می بایست ضمن افشای مقاصد و اهداف این گروه تکفیری، اذهان عمومی را نسبت به این مسئله آگاه کنند تا افراد ساده لوح دچار وسوسه های شیطانی این گروه نشوند و به خاطرآن وسوسه ها دچار سردرگمی ویا الحاق به آنها نشوند، همچنین باید دنبال راه حلی برای از بین بردن این معضل باشند. 

۵- نقش مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در ایجاد همگرایی بین مسلمانان به چه میزان تأثیر گذار بوده است؟
مجمع جهانی تقریب مذاهب در راستای اتحاد و تقریب بین امت اسلامی تلاش، تا پیروان مذاهب اسلامی وحدت ایجاد می کند و این امر قابل تقدیر و احترام است، مجمع تقریب به خوبی توانسته این نقش را ایفا کند.
https://taghribnews.com/vdcf1tdycw6deca.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی