تاریخ انتشار۸ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۹:۱۳
کد مطلب : 175195
در دیدار طیب نیا با رئیس بانک توسعه اسلامی مطرح شد؛

نگاه ویژه بانک توسعه اسلامی برای همکاری با جمهوری اسلامی ایران

در دیدار علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان با احمد محمدعلی رئیس بانک توسعه اسلامی در استانبول بر توسعه هدفمند همکاری های ایران و بانک توسعه اسلامی تاکید شد.
نگاه ویژه بانک توسعه اسلامی برای همکاری با جمهوری اسلامی ایران
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) به نقل از از پایگاه اطلاع رسانی اقتصادی و دارایی، در این دیدار که درحاشیه نشست وزیران اقتصاد کشورهای عضو کمیته دائمی همکاری های اقتصادی سازمان همکاری اسلامی (کومسک) در استانبول صورت گرفت، طیب نیا از رییس گروه بانک توسعه اسلامی بخاطر ارتباطات مثبت و سازنده با کشورمان تشکر کرد.

وی همچنین برای توسعه روابط ایران با بانک توسعه اسلامی از اعزام هیات های گروه بانک توسعه اسلامی به ایران برای گسترش همکاری ها قدردانی کرد.

همچنین لزوم گسترش همکاری های بانک توسعه اسلامی با بخش خصوصی کشورمان، استفاده از تجربیات و ظرفیت های بانک در حوزه های آموزشی و به ویژه انتشار اوراق صکوک ارزی از جمله دیگر مسائل مورد بحث در این دیدار بود.

احمد محمدعلی رییس بانک توسعه اسلامی نیز با اعلام علاقمندی بانک توسعه اسلامی برای گسترش همکاری ها با ایران گفت: هیات هایی برای بررسی بیشتر موضوعات همکاری های مشترک به ایران اعزام خواهند شد و در خصوص دوره های آموزشی نیز ما آمادگی کامل خود را آماده می کنیم.

وزیران اقتصاد و تجارت، مسوولان بلندپایه اقتصادی و کارشناسان اقتصادی ۵۷ کشور اسلامی روز پنجشنبه در استانبول ترکیه گردهم آمدند تا راهکارهای توسعه همکاری های کشورهای اسلامی در حوزه های گردشگری، حمل و نقل، تجارت، کشاورزی و فقرزدایی را بررسی کنند.

گفتنی است که کمیته دائمی همکاری های اقتصادی و بازرگانی سازمان همکاری اسلامی موسوم به "کومسک" یکی از کمیته های تخصصی سازمان همکاری اسلامی است که در سال ۱۹۸۱میلادی و با تصویب اجلاس سران بنیان نهاده شد و ریاست و میزبانی جلسات آن به کشور ترکیه واگذار شده است.

کومسک در سال ۱۹۸۴میلادی با هدف توسعه و ایجاد هماهنگی در همکاری های اقتصادی و تجاری چند جانبه بین کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی به طور رسمی آغاز به کار کرد.
https://taghribnews.com/vdcf1tdytw6deya.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی