تاریخ انتشار۴ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۲۹
کد مطلب : 206497

ثبت حج فاجعه بار امسال در کتاب "گینس"

درپی فاجعه دردناک منا و کشته شدن شمار زیادی از حجاج، "گینس" قصد دارد، این فاجعه را درکتاب خود به عنوان فاجعه ‌بارترین حج ربع ‌قرن اخیر، ثبت کند تا لکه ننگی برای مقامات آل سعود باشد.
ثبت حج فاجعه بار امسال در کتاب "گینس"
 به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، نظر به اینکه درمراسم حج امسال، بیش از 2000 نفر در فاجعه "منا" و نیز سقوط یک جرثقیل در مسجدالحرام کشته و بیش از 2000 نفر هم مجروح شدند، کتاب رکوردهای گینس قصد دارد، حج امسال را به عنوان فاجعه ‌بارترین حج ربع‌ قرن اخیر ثبت کند تا لکه ننگی برای آل سعود باقی بماند.

پایگاه خبری "الوعی نیوز" با اعلام این خبر نوشت: اداره حج عربستان پس از فاجعه منا که در ربع قرن اخیر، از بدترین حوادث حج بوده است، در معرض انتقادات گسترده قرار گرفته‌اند.

"اوحدی" رئیس سازمان حج و زیارت ایران درباره چگونگی حادثه گفت: دلیل این حادثه، مسدود شدن یکی از مسیر‌های حرکت زائران بوده و  این اتفاق باعث شده است تا زائران هنگام حرکت به هم برخورد کنند و عده زیادی زیر دست و پا بمانند.

 20 شهریور امسال نیز یک جرثقیل بزرگ در داخل مسجد الحرام سقوط کرد که به کشته شدن 108 نفر و مجروحیت 238 تن از حجاج منجر شد و موج انتقادات را به دنبال داشت.
 
https://taghribnews.com/vdcf1vd0ew6dxja.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی