تاریخ انتشار۱۲ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۵۷
کد مطلب : 210591
دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس؛

دست دوستی شورای همکاری به ایران به بهای جزایر سه گانه

عبداللطیف بن راشد با تکرار ادعاهای ضدایرانی امارات و عربستان سعودی، مدعی شد اعضای شورای همکاری خلیج فارس به دنبال صلح با ایران هستند.
دست دوستی شورای همکاری به ایران به بهای جزایر سه گانه

به گزارش خبرگزاری تقر یب (تنا) «عبداللطیف بن راشد الزیانی» دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس، در گفتگو با شبکه العربیه ادعای نخ نما و کهنه امارات را در خصوص مالکیت جزایر سه گانه جنوب ایران تکرار کرد و از تهران خواست این جزایر را به امارات واگذار کند.

وی همچنین در اظهاراتی مداخله جویانه خواستار خروج مستشاران ایرانی از سوریه و توقف حمایت از حزب الله لبنان شد.
دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس، با بیان اینکه فرصت برقراری صلح میان ایران و کشورهای حاشیه خلیج فارس وجود دارد، بدون آن که به سیاست های خصمانه عربستان و برخی دیگر از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس علیه ایران اشاره ای کند، مدعی شد کشورهای حاشیه خلیج فارس همواره در پی صلح با ایران هستند.

بن راشد با بیان این که دست دوستی شورای همکاری پیوسته به سوی ایران باز است مدعی شد: امیدواریم ایران نیز از فرصت استفاده و حسن نیت خود را اثبات کند.

وی با لحنی تهدید آمیز گفت: یا ایران باید به صورت جدی درخصوص جزایر سه گانه با امارات وارد مذاکره شود و یا مجبور می شویم به دادگاه بین المللی رجوع کنیم.

الزیانی با اذعان به تجاوز نظامی عربستان و همپیمانانش به یمن که وارد هشتمین ماه خود شده است مدعی شد: اهداف سیاسی و امنیتی عملیات طوفان قاطعیت در یمن محقق شده است.

وی در ادامه مدعی شد که کشورهای حاشیه خلیج فارس همواره در پی تحقق صلح ثبات و امنیت در یمن هستند!
https://taghribnews.com/vdcf1xd0yw6dyta.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی