تاریخ انتشار۴ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۵۲
کد مطلب : 281098
وزیر اوقاف مصر:

بحران کنونی جهان اسلام نشأت گرفته ازکج فهمی‌های دینی است

وزیر اوقاف مصر با اشاره به نقش اجتهاد در اسلام تأکید کرد که بحران کنونی جامعه اسلامی به دلیل سوء برداشت غیر متخصصان از اسلام و ترویج آن به نام اسلام است.
بحران کنونی جهان اسلام نشأت گرفته ازکج فهمی‌های دینی است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)،"محمد مختار جمعه" وزیر اوقاف مصر در خطبه‌های نماز جمعه مسجد ناصر قاهره تأکید کرد که تکرار فریضه حج به شرایط حکومتی بستگی دارد.

وی افزود: اگر قوانین کشوری اجازه داده و بستر برای ادای شعائر و مناسک حج امکان پذیر باشد، می‌توان فریضه حج را تکرار کرد، در غیر این صوت به یک حج اکتفا باید کرد.

وزیر اوقاف مصر خاطر نشان کرد: ثواب اطعام به فقیر و مسکین، اعطای لباس به نیازمندان، تهیه داروی بیماران و تأمین نیازهای ضروری مردم هزاران بار از تکرار حج و عمره بیشتر است.

شیخ جمعه ادامه داد: از حکمت‌ها و الطاف پروردگار تبارک و تعالی آن است که پیامبر اکرم(ص) در طول زندگی بابرکت خویش تنها یک حج به جا آورده و این امر با هدف رفع مشقّت و آسان‌گیری بر مسلمانان بوده است.

این عالم اهل سنت مصر با توصیف دین اسلام به دین عدالت و برابری میان مردم گفت: اسلام آزادی عقیده را به رسمیت می‌شناسد، همانگونه که پیامبر اکرم(ص) در خطبه حجة الوداع به این موضوع اشاره کردند، زیرا اسلام همگان را به همزیستی مسالمت‌آمیز دعوت می‌کند.


وزیر اوقاف مصر در پایان تصریح کرد که بحران کنونی جهان اسلام نشأت گرفته از سوء برداشت‌ها در مسائل دینی و یا عدم اجرای این احکام است؛ زیرا افراد غیر متخصص و بی‌سواد در عرصه فتوا ورود پیدا کرده و تحریف‌های فراوانی را باقی گذاشتند.
 
https://taghribnews.com/vdcf1yd0cw6dcxa.igiw.html
مرجع : رسا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی