تاریخ انتشار۴ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۳۶
کد مطلب : 272881

​زنان افغانستان در خط مقدم نبرد با داعش و طالبان

خبرگزاری رویترز اعلام کرد: زنان افغانستان با کمک به پلیس این کشور در مناطق حضور طالبان و داعش، برای مبارزه با آنها آموزش نظامی دیده و مسلح شدند.
​زنان افغانستان در خط مقدم نبرد با داعش و طالبان
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، خبرگزاری رویترز در گزارشی با عنوان «آموزش نظامی زنان افغان برای مبارزه با داعش و طالبان»، نوشت: در حالی که گروه های تروریستی به کشتار و نابودی در مناطق مختلف افغانستان ادامه می دهند گروهی از زنان افغانستان به روی تروریست ها سلاح کشیدند.
 
پلیس افغانستان برای مبارزه با داعش و طالبان به تسلیح زنان روی آورده است؛ شمار زیادی از این زنان فرزند، همسر یا فرد دیگری از خانواده خود را در خشونت های جاری در افغانستان از دست دادند.
 
یکی از این زنان مسلح که نخواست نامش فاش شود تاکید کرد: اگر امروز از داعش و طالبان هراس داشته باشیم فردا آینده ما را نابود می کند.
 
نیروهای پلیس زن افغانستان مسئولیت آموزش زنان محلی بخصوص در شمال افغانستان را در استفاده از اسلحه های کوچک و اجرای تاکتیک های اساسی برعهده گرفتند.
 
برخی از مردم افغانستان مخالف مشارکت زنان با ارتش و پلیس در مبارزه با تروریست ها هستند اما به دلیل اینکه اوضاع روز به روز بدتر و وخیم تر شده است نیروهای امنیتی مجبور به اتخاذ چنین تدابیری شده اند. بخصوص که بنا به گزارش بازرس کل ویژه بازسازی افغانستان نیروهای افغان هم تنها بر قریب به شصت درصد از ولایت های افغان تسلط یا نفوذ دارند.
 
مبارزه با داعش و طالبان مساله ای خطرناک برای زنان است اما بسیاری از این زنان معتقدند که مبارزه با تروریسم تکلیفی بر دوش آنهاست.
https://taghribnews.com/vdcfc0d0yw6deca.igiw.html
مرجع : فارس
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی