تاریخ انتشار۱۷ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۲۹
کد مطلب : 259183
وزیر خارجه نیکاراگوئه:

مصونیت‌بخشی غرب به رژیم اسرائیل باید پایان یابد

نیکاراگوئه از رویکرد جانب‌دارانۀ برخی از کشورهای غربی دربارۀ تل‌آویو انتقاد کرد و آن‌ها را از مصونیت بخشی به رژیم اسرائیل بر حذر داشت.
مصونیت‌بخشی غرب به رژیم اسرائیل باید پایان یابد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "دنیس مونکادا" وزیر امور خارجۀ نیکاراگوئه، امروز از مصونیت‌بخشی غربی‌ها به رژیم اسرائیل و انفعال آن‌ها در برخورد حقوقی و قانونی با اشغالگری این رژیم و نقض حقوق فلسطینی‌ها انتقاد کرد و گفت: موضوع فلسطین دچار پیچیدگی شده است و ایجاد ابزارهای سیاسی و دیپلماتیک نه فقط در سازمان ملل بلکه در همۀ محافل بین‌المللی لازم به نظر می‌رسد.

مونکادا این سخنان را در جلسۀ کمیتۀ ویژۀ حقوق فلسطین که توسط سازمان ملل متحد در نیکاراگوئه برگزار شد، بیان کرد؛ وی در این مراسم مصونیت بخشی به رژیم اسرائیل و معاف کردن حقوقی آن را «غیرقابل قبول» دانست و از سوء استفادۀ برخی از کشورهای عضو شورای امنیت از حق وتو برای حمایت از اسرائیل انتقاد کرد.

وزیر خارجۀ نیکاراگوئه در این انتقاد گفت: سوء استفادۀ برخی از اعضای شورای امنیت از حق وتو، دستیابی به آمال ملت فلسطین و بیش از پنج میلیون آوارۀ فلسطینی در سراسر جهان را با مانع مواجه کرده است.

وی در حالی این اظهارات را مطرح کرد که آمریکا بارها از حق وتوی خود برای جلوگیری از تصویب قطعنامه‌های ضد اسرائیلی در شورای امنیت استفاده کرده است؛ مونکادا گفت: لازم است به اشغالگری اسرائیل در سرزمین‌های فلسطینی پایان داده شود.

بیش از نیم میلیون اسرائیلی در بیش از 230 شهرک صهیونیست نشین که اسرائیل بعد از جنگ 1967 و اشغال سرزمین‌های فلسطینی در کرانه باختری و شرق بیت‌المقدس ساخته است، سکنی گزیده‌اند.

این در حالی است که سازمان ملل و بیشتر کشورهای جهان شهرک‌های اسرائیل را غیرقانونی می‌دانند، چرا که اسرائیل در جنگ سال 1967 میلادی این سرزمین‌ها را اشغال کرده و بر مبنای کنوانسیون ژنو هرگونه ساخت‌ و ساز از سوی اشغالگر در سرزمین‌های اشغالی ممنوع است.

 
https://taghribnews.com/vdcfc1d0mw6dtya.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی