تاریخ انتشار۲۳ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۸:۴۹
کد مطلب : 288686

پیشنهاد وزیر کشور آلمان جهت تعیین یک روز تعطیل برای مسلمانان

وزیر کشور آلمان پیشنهاد داد که یک روز تعطیل رسمی برای مسلمانان در این کشور در نظر گرفته شود.
پیشنهاد وزیر کشور آلمان جهت تعیین یک روز تعطیل برای مسلمانان
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، خبرگزاری فرانسه اعلام کرد: "توماس دی مایزیر" وزیر کشور آلمان، با پیشنهاد تعیین یک روز تعطیل رسمی برای مسلمانان این کشور گفت که تمایل دارد، امکان تعیین یک روز تعطیل ویژه مسلمانان را در بخش هایی از این کشور بسنجد.
 
این در حالی است که متحدان محافظه کار آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان در ائتلاف حاکم این کشور به دنبال پیشنهاد این وزیر به شدت برآشفته شدند.
 
حزب اتحادیه سوسیال مسیحی آلمان به شدت این پیشنهاد دی مایزیر را رد کرد؛ الکساندر دوبریندت، یکی از سیاستمداران این حزب در مصاحبه با روزنامه بیلد گفت: میراث مسیحیت آلمان قابل مذاکره نیست؛ از نظر ما تعیین یک روز تعطیل برای مسلمانان اصلا جای بحث ندارد و منتفی است.
 
مارتین شولتس، رئیس حزب سوسیال دمکرات آلمان نیز روز شنبه گفت: پیشنهاد اختصاص یک روز تعطیل به مسلمانان آلمان در خور توجه است.
 
وی در ادامه افزود: از اینکه این پیشنهاد از سوی وزیر کشوری که خلاقیت بسیار اندکی در چنین زمینه‌هایی دارد، مطرح شده، متعجب شده است.
 
دست‌کم 4 میلیون و 400 هزار مسلمان در آلمان زندگی می کنند که بسیاری از آنها بخشی از جامعه بزرگ ترکیه‌ای تبارهای ساکن این کشور هستند.
 
 
https://taghribnews.com/vdcfccd0vw6dcva.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی