تاریخ انتشار۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۳۴
کد مطلب : 268381

ادامه فشار رژیم صهیونیستی بر اسیران فلسطینی/اتحادیه عرب خواهان تحرک جامعه بین الملل برای نجات اسرا

رئیس هیات امور اسیران فلسطینی اعلام کرد که رژیم صهیونیستی تمامی اسیران اعتصاب کننده فلسطینی در زندان نقب را به زندان های دیگر منتقل کرده است.
ادامه فشار رژیم صهیونیستی بر اسیران فلسطینی/اتحادیه عرب خواهان تحرک جامعه بین الملل برای نجات اسرا
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "عیسی قراقع" رئیس هیأت امور اسرای فلسطینی افزود: تمامی اسیران به زندان «ایشل» و زندان های نامعلوم دیگر منتقل شدند.

وی گفت: حافظ قندس از اسیران فلسطینی اعتصاب کننده به علت خونریزی داخلی به بیمارستان سوروکا منتقل شده است.

ازسوی دیگر کمیته اطلاع رسانی اسیران اعتصاب کننده اعلام کرد که اداره زندان های رژیم صهیونیستی تنها به 39 اسیر از 1500 اسیر فلسطینی که در اعتصاب غذا هستند، اجازه دیدار با وکلایشان را داده است.

این کمیته همچنین گفت که مقام های صهیونیستی موانع و مشکلات زیادی را برای اسیران اعتصاب کننده ایجاد کرده اند تا آن ها از دیدار خانواده ها و وکلایشان محروم شوند.

خبر دیگر اینکه، مشاور دبیر کل اتحادیه عرب در امور فلسطین و اراضی اشغالی عربی، در مورد خطرات پیش روی اسرای فلسطینی پس از 30 روز اعتصاب غذای متوالی هشدار داد و از جامعه بین الملل و تمامی سازمان ها و نهادهای بین المللی خواست، رژیم صهیونیستی را به منظور تن دادن به خواسته های مشروع و عادلانه اسرا تحت فشار قرار دهند.

"سعید ابو علی" از تمامی سازمان های فعال در زمینه حقوق بشر و دیگر نهادهای بین المللی خواست، برای رسیدگی به وضعیت اسرای اعتصاب کننده غذا در زندان های رژیم صهیونیستی و خطراتی که هر لحظه آنان را تهدید می کند، فورا وارد عمل شوند.

وی تأکید کرد که این سازمان ها باید رژیم صهیونیستی را ملزم به عمل به قوانین و معاهدات بین المللی به ویژه کنوانسیون چهارم ژنو کنند.

ابو علی همچنین مداخله فوری تمامی نهادهای ذی ربط برای نجات جان اسرای فلسطینی که با وحشیانه ترین انواع شکنجه ها مواجه هستند و بسیاری از آن ها سال های طولانی تحت بازداشت موقت بوده اند  را خواستار شد و گفت که بازداشت موقت اسرا نقض صریح قوانین بین المللی است.
 
وی ضمن تقدیر از ثبات و پایداری اسرای فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی، تأکید کرد که دبیرخانه اتحادیه عرب به درخواست دبیر کل این اتحادیه به طور مستمر پیگیر آخرین تحولات اعتصاب غذای اسرای فلسطینی و رنج و محنت های آنان در زندان های رژیم صهیونیستی خواهد بود.

صدها اسیر فلسطینی از 28 فروردین ماه جاری در اعتراض به شرایط وخیم زندان‌های رژیم صهیونیستی دست به اعتصاب غذای باز زدند؛ اعتصاب غذای اسیران فلسطینی با حمایت‌ گسترده داخلی و بین‌المللی روبه رو شده و این حمایت در داخل و خارج از فلسطین ادامه دارد.
https://taghribnews.com/vdcfccd0yw6dvma.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی