تاریخ انتشار۴ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۰۳
کد مطلب : 257888
ريیس دانشگاه دولتی باکو:

انتخاب نشدن دانشمندان جهان اسلام برای دريافت جایزه نوبل تأسف آور است

آبیل محرم‌اف، در ديدار با ريیس گروه دوستی ایران و آذربایجان گفت: انتخاب نشدن دانشمندان جهان اسلام برای دريافت جایزه نوبل تأسف آور است.
انتخاب نشدن دانشمندان جهان اسلام برای دريافت جایزه نوبل تأسف آور است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، سلمان خدادادی، ريیس کمیسیون اجتماعی و ريیس گروه دوستی ایران و آذربایجان مجلس شورای اسلامی همراه با سید ابراهیم ابراهیمی‌نائيد، رایزن فرهنگی ایران در باکو با آبیل محرم‌اف، ريیس دانشگاه دولتی باکو و عیسی حبیب‌بیلی، ريیس انستیتو ادبیات آکادمی ملی علوم آذربایجان، دیدار و گفت‌وگو کرد.
 
پيش از انجام اين ديدار، هيأت ايراني از مرکز نانو دانشگاه دولتی باکو بازديد كرد. در اين بازديد رایزن فرهنگی کشورمان ضمن بیان جایگاه والای ایران در نانوتکنولوژی و دستاوردهای گرانبهای دانشمندان این رشته بعد از انقلاب اسلامی، گفت: در حال حاضر ایران با پیشرفته‌ترین کشورهای جهان در عرصه نانو و بیوتکنولوژی در حال رقابت است و در منطقه نیز حرف اول را در این زمینه می‌زند.
 
در ادامه سلمان خدادادی نيز به روابط حسنه کشورمان با جمهوری آذربایجان در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی اشاره کرد و افزود: لازم است در عرصه‌های علمی نیز به همکاری‌ها و رایزنی‌هایمان شتاب ببخشیم.
 
ريیس گروه دوستی ایران و آذربایجان در مجلس شورای اسلامی، برخي پیشرفت‌های علمی و تحقیقاتی کشورمان را بیان و برای ایجاد ارتباط بین دانشگاه دولتی باکو و مراکز علمی ایران اعلام آمادگی كرد.
 
همچنين رايزن فرهنگي كشورمان در ديدار با آبیل محرم‌اف، ريیس دانشگاه دولتي باكو، با معرفی ريیس گروه دوستی ایران و آذربایجان و ريیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، در مورد همکاری‌های علمی بین مراکز علمی و دانشگاه‌های ایران و آذربایجان توضیحاتی ارايه داد.
 
سپس سلمان خدادادی نیز با اشاره به دیدار خود با الدار ابراهیم‌اف، ريیس گروه دوستی آذربایجان و ایران مجلس ملی جمهوری آذربایجان و ابراز مسرت از ارتقاي مناسبات بین دو کشور همسایه و دوست، اظهار كرد: روابط علمی گسترده بین کشورها می‌تواند به توسعه روابط اقتصادی و سیاسی نیز کمک کند.
 
وی افزود: ایجاد کارخانه مشترک داروسازی ایران و آذربایجان که کلنگ‌زنی آن انجام شده است، می‌تواند گامی به سوی همکاری‌های بیشتر در رشته داروسازی و استفاده از امکانات تولیدی و پژوهشی همدیگر تلقی شود.
 
ريیس دانشگاه دولتی باکو نیز روابط رو به توسعه ایران و آذربایجان را مطلوب خواند و خواستار همکاری و همیاری بیشتر بین دانشگاه‌های دو کشور شد. آبیل محرم‌اف با اشاره به سفر سال قبل خود به ایران به منظور شرکت در هشتادمین سال تأسیس دانشگاه تهران، پیشرفت‌های علمی کشورمان را ستود و بازدید خود از بخش‌های نانو و بیوتکنولوژی دانشگاه تهران را فراموش ناشدنی خواند.
 
ريیس دانشگاه دولتی باکو که سابقه چهار دوره نمایندگی مجلس ملی آذربایجان را نیز دارد، در بخش ديگري از سخنانش از انتخاب نشدن دانشمندان جهان اسلام برای دريافت جایزه نوبل اظهار تأسف کرد و گفت: در صورت همکاری کشورهای اسلامی می‌توانیم بخشی از جوایز نوبل و جوایز مشابه را کسب کنیم که این اتفاق می‌تواند باعث انگیزش در اساتید و دانشمندان کشورهای اسلامی در مطالعات و تحقیقات شود.
 
 
https://taghribnews.com/vdcfced0cw6dtca.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی