تاریخ انتشار۲۹ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۷
کد مطلب : 257383
دبیرکل سازمان آزادیبخش فلسطین:

انگلیس و استرالیا اشتباه خود را در قبال فلسطین جبران کنند

دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین از انگلیس و استرالیا به خاطر امتناع از پیوستن به بیانیه پایانی کنفرانس صلح پاریس به شدت انتقاد و تصریح کرد که این کشورها باید موضع گیری اشتباه خود را اصلاح کنند.
انگلیس و استرالیا اشتباه خود را در قبال فلسطین جبران کنند
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) به نقل از خبرگزاری رسمی فلسطین (وفا)، "صائب عریقات" گفت: از خودداری انگلیس و استرالیا از امضای بیانیه پایانی کنفرانس صلح پاریس که بر تعهد جامعه بین المللی در زمینه یافتن راه حل دو کشور و پایان دادن به اشغالگری اسرائیل در اراضی فلسطینیان تاکید دارد، بسیار متاسفیم و این رفتار را محکوم می دانیم.
 
وی افزود: خطرات واقعی تهدید کننده صلح، همین موضع گیری ها است که به اسرائیل برای ساخت و سازهای غیرقانونی اش در زمین های فلسطینیان مصونیت و جسارت بیشتر می دهد.
 
عریقات گفت: جهان به خوبی می داند که اسرائیل درخواست های جامعه بین المللی برای احیای روند سیاسی را رد می کند و به سیاست های استعماری و برنامه های خود برای غصب نظام‌مند اراضی فلسطینیان در نقض قوانین بین المللی و قطعنامه های سازمان ملل ادامه می دهد.
 
این مقام سازمان آزادیبخش فلسطین اضافه کرد: سالها است که فرانسه و بسیاری از دیگر کشورهای جهان برای پیشبرد روند سیاسی بر اساس قوانین بین المللی تلاش کرده اند و ما انتظار داریم که انگلیس به ویژه، در نظام بین الملل که اشغالگری و شهرک سازی را محکوم می داند، نقشی موثر ایفا کند.
 
عریقات افزود: انگلیس باید با مسئول دانستن اسرائیل و نیز حمایت از فلسطینیان و ابتکار عمل های بین المللی، مواضع خود را مورد بازبینی قرار دهد. اکنون زمان آن رسیده است که به بی عدالتی تاریخی (در ارتباط با فلسطینیان) پایان داده شود. ما از هر دو کشور می خواهیم که اشتباه خود را اصلاح کنند و کشور فلسطین را در راستای حمایت و تعهد به راه حل دو کشور، به رسمیت بشناسند.
 
کنفرانس صلح پاریس یکشنبه  (26 دی) به میزبانی فرانسه و با حضور بیش از 70 کشور و نهاد بین المللی برگزار و در بیانیه پایانی آن بر لزوم اجرای راه حل دو کشور و پایان به اشغالگری رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطینیان تاکید شد.
 
https://taghribnews.com/vdcfced0mw6dtma.igiw.html
مرجع : ایرنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی