تاریخ انتشار۱۱ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۰۱
کد مطلب : 167888

بزرگداشت سالگرد ربوده شدن امام موسی صدر در استرالیا

تنا - استرالیا
مراسم سی و ششمین سالگرد ربوده شدن امام موسی صدر، به همت جنبش امل لبنان و با حضور شخصیت های سیاسی و دینی لبنان، در استرالیا برگزار شد.
بزرگداشت سالگرد ربوده شدن امام موسی صدر در استرالیا
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، در مراسم بزرگداشت سالگرد ربوده شدن امام موسی صدر و همراهانش که از سوی جنبش امل لبنان در سیدنی استرالیا برگزار شد، شخصیت های سیاسی و دینی لبنان از جمله "میلاد رعد" کاردار سفارت لبنان در کانبرا، سناتور "شوکت مسلمانی"، اسقف ارتدوکس لبنان و نماینده اسقف مارونی های استرالیا، همچنین نمایندگان احزاب سوری و لبنانی حضور داشتند.

"عباس ابوعبدالله" مسئول رسانه ای جنبش امل لبنان در این مراسم خاطرنشان کرد: در گذشته نیز تلاش های اسرائیل برای ایجاد تفرقه در میان کشورهای عربی و ضربه زدن به محور مقاومت با شکست مواجه شده است با وجود اینکه این رژیم با تجاوزگری و وحشیگری تمام و با استفاده از همه وسایل اطلاعاتی در جهان اسلام، سعی در ایجاد تفرقه در عرصه های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی داشته است.

وی افزود: فرهنگ مقاومت قوی‌تر و اعتبار مقاومت بالاتر از آن است که رژیم صهیونیستی بتواند بر آن تأثیر بگذارد و توان رهبران سیاسی و نظامی مقاومت در مقابله با تفرقه و جلوگیری از انواع فتنه ها میان مردم لبنان و سایر کشورهای عربی، موجب شکست مستمر دشمن صهیونیستی شده است.

ابو عبدالله گفت: آیا مقاومت نبود که اسرائیل را تبدیل به یک بازیچه کرده، بر ارتش آن پیروز شد و این رژیم را خوار کرد؟ آیا مقاومت نبود که پیروزی های اسرائیل بر عرب ها را تبدیل به کابوسی کرد و این رژیم را مجبور به یافتن علت این کابوس نمود؟ آیا امام موسی صدر، مقاومت را از دل مشکلات و کشتارهای داخلی به وجود نیاورد تا در میهن خود تبدیل به مردانی مقاوم شوند؟ آیا امام موسی صدر کسی نبود که شعار "اسرائیل شر مطلق است" را سر داد؟
مسئول رسانه ای جنبش امل لبنان در ادامه خاطرنشان کرد: امام موسی صدر از اواخر قرن گذشته، تروریسم را احساس کرد و نسبت به آن هشدار داد. ایشان اعلام کرده بود که تروریسم چه در قالب اسرائیل باشد یا در قالب فردی و گروهی، باز هم تروریسم است.

عباس ابو عبدالله در پایان سخنان خود از ملت لبنان خواست تا روز امام موسی صدر را گرامی بدارند و از این دوره دشوار، استفاده بهینه نمایند.

وی تأکید کرد: فرهنگ، تمدن و انسانیت ما در حال تهدید است و آمریکا نیز برای دفاع از ما نیامده است، بلکه از راندن تروریست ها هدف خاصی را دنبال می کند. پس ای ملت لبنان! بیایید با تفاهم و همکاری با یکدیگر، با افراطی گری و تکفیر مبارزه کنیم تا شاید بدین وسیله موجب ارتقای امت اسلامی شویم.
https://taghribnews.com/vdcfcedycw6dvca.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی