تاریخ انتشار۳۱ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۰۱
کد مطلب : 284987

حمایت رئیس جمهور لبنان از حزب الله

رئیس جمهور لبنان با اشاره به اینکه حزب الله برای آزادسازی اراضی این کشور از اشغال رژیم صهیونیستی تاسیس شده است بر ادامه نقش آفرینی آن تاکید کرد.
حمایت رئیس جمهور لبنان از حزب الله
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، میشل عون اعلام کرد: تا زمانی که تهدیدات علیه لبنان وجود دارد، حزب الله به ایفای نقش خواهد پرداخت.
 
وی افزود: حزب الله سازمانی لبنان است که در سال ۱۹۸۵ برای آزادسازی اراضی ما از اشغال اسرائیل ایجاد شد. در سال ۲۰۰۰ اسرائیل از لبنان خارج شد و در آن هنگام ما بر این اعتقاد بودیم که ماموریت حزب الله به پایان رسیده است. من در سال ۲۰۰۶ با سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله دیدار و یادداشت تفاهم درباره نحوه خلع سلاح حزب الله امضا کردیم اما در تابستان همان سال اسرائیل بار دیگر به ما یورش برد. ما نمی توانیم به حزب الله بگوییم که شما سازمان خود را خلع سلاح کنید چرا که اسرائیل لبنان را تحریک و مورد حمله قرار می دهد.
 
رئیس جمهور لبنان درباره آوارگان سوری نیز خواستار مساعدت بیشتر جامعه بین المللی شد.
 
عون درباره تمدید ماموریت یونیفیل و اینکه نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل تاکید کرده که یونیفیل باید بازرسی های خود را ضد حزب الله تشدید کند گفت: یونیفیل نیروی نظامی نیست که از آن استفاده کرد بکله نیروهای ناظر هستند و ما نمی توانیم به آنها ماموریت جنگی یا تفتیش و بازرسی منازل مردم برای اینکه آیا سلاح دارند یا خیر به آنها بدهیم.
 
https://taghribnews.com/vdcfcjd0ew6dc1a.igiw.html
مرجع : مهر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی