تاریخ انتشار۲۵ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۴۶
کد مطلب : 234784
آیت الله سیستانی در دیدار جمعی از پزشکان نجف:

به دشمن فرصت تفرقه افکنی ندهید / برادران مهاجر خود را بدون در نظرگرفتن دین و مذهب آنها که شیعه یا سنی یا مسیحی اند، یاری دهید

مرجع تقلید شیعیان عراق با اشاره به وضعیت عمومی عراق تأکید کرد: من شما را به حفظ وحدت عراق توصیه می‌کنم و از اینکه به دشمن فرصت تفرقه افکنی بین عراقی ها را بدهید، برحذر باشید.
به دشمن فرصت تفرقه افکنی ندهید /  برادران مهاجر خود را بدون در نظرگرفتن دین و مذهب آنها که شیعه یا سنی یا مسیحی اند، یاری دهید

به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) به نقل از خبرگزاری ملی عراق، آیت الله سید علی سیستانی، مرجع عالیقدر شیعیان عراق، دیروز در دیدار جمعی از پزشکان و اساتید دانشکده های علوم پزشکی نجف اشرف، بر حفظ وحدت ملت عراق و فرصت ندادن به دشمن برای تفرقه افکنی میان مردم تأکید کرد.
 
این مرجع تقلید همچنین با اشاره به لزوم کمک رسانی به مهاجران شیعه و سنی گفت: برادران مهاجر خود را بدون در نظر گرفتن دین و مذهب آنها که شیعه یا سنی یا مسیحی هستند، یاری دهید چرا که اهل سنت، شیعیان و مسیحیان از هزار سال پیش در عراق یکسان زندگی می کردند و همه آنها اهل عراق هستند.
 
آیت الله سیستانی درباره فتوای جهاد علیه داعش اظهار داشت: هنگامی که داعش به عراق هجوم آورد و به قتل و غارت و فساد پرداخت، من فتوای وجوب کفایی دفاع از جان مردم و مقدسات در برابر بیگانگان را صادر کردم و این فتوا ضد برادران اهل سنت ما نبود.
 
این مرجع تقلید با طرح این سوال که "در 10 سال گذشته آیا کلمه ای از ما مبنی بر توهین به اهل سنت شنیده‌اید؟" یادآور شد: پس از آن که فتنه و انفجار و کشتار در محل زندگی شیعیان رخ داد و حتی بعد از انفجار حرم عسکریین، از من استفتا کردند و من گفتم "با اهل سنت نجنگید، حتی اگر تمام شهرهای شیعه را نابود کردند؛اخلاق ائمه و پیشوایان خود را به یاد داشته باشید که چگونه با کسانی که به آنها اهانت می‌کردند برخورد می‌کردند و چگونه بدی را با خوبی پاسخ می‌دادند؟"
 
آیت الله سیستانی در بخش دیگری از سخنان خود در توصیه به پزشکان اظهار داشت: خدمات خود را به صورت یکسان، به همه و بدون تفاوت بین فقیر و غنی ارائه دهید و به فقرا، ایتام و ضعیفان کمک کنید. به اخلاق ائمه اطهار (ع) و پیشوایان دینی متخلق باشید و توجه داشته باشید که در شهر امیرالمومنین(ع) زندگی می کنید.
https://taghribnews.com/vdcfcjd0jw6dmea.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی